Info en aanmelden Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013

Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013
NEDERLANDS GROOTSTE INFORMATIEDAG VOOR VRIJWILLIGERSWERK IN HET BUITENLAND

Op zaterdag 13 april 2013 kom je in 1 dag alles te weten over vrijwilligerswerk in het buitenland. Meer dan 20 organisaties met vrijwilligers projecten in het buitenland zijn op deze dag aanwezig. Een evenement dat voor de vierde keer wordt georganiseerd en waar verschillende vrijwilligersorganisaties de handen in één slaan om al jouw vragen over vrijwilligerswerk te beantwoorden. Je kunt spreken met oud-deelnemers, presentaties volgen en aan workshops deelnemen.

  • Informatie over de keuze voor vrijwilligerswerk in het buitenland

  • Ruim 20 vrijwilligersorganisaties met projecten wereldwijd voor jong en oud

  • Organisaties voor vrijwilligerswerk met christelijke achtergrond

  • Presentaties over projecten waaraan je kunt deelnemen

  • Interactieve workshops over vrijwilligerswerk in het buitenland

  • Praten met oud-vrijwilligers

  • Informatie over gezondheid in verre landen (oa Travel Doctor)

Deze dag krijg je antwoord op o.a. de volgende vragen:
[ul]
[li]Wat houdt het in om als vrijwilliger naar een ontwikkelingsland te gaan en past dit echt bij mij?[/li][li]Welke organisatie past het beste bij mij?[/li][li]Wat moet ik allemaal regelen als ik als vrijwilliger wegga (verzekering, vaccinaties, weblog enz)?[/li][li]Welke bestemming past het beste bij mij?[/li][li]Hoe zit het met de veiligheid als ik naar een ontwikkelingsland ga?[/li][li]Welke projecten zijn er voorhanden?[/li][/ul]

Extra’s: de hele dag kun je leuke spullen kopen van een aantal organisaties, zoals Y’abal Handicrafts en Te gast in …. Verder kun je genieten van internationale hartige snacks, zoetigheden en drankjes, verzorgd door Mevrouw Bakker.

In het kort

Wat: Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013

Waar: UniC Eigenzinnig havo - vwo in Utrecht (Van Bijnkershoeklaan 2 >>route)

Wanneer: zaterdag 13 april 2013 van 11 tot 16 uur

Voor wie: iedereen die geïnteresseerd is in vrijwilligerswerk, ontwikkelingswerk en eerlijk reizen in het buitenland

Entree: inlopen gedurende de dag; gratis; wel aanmelden!


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)

Voor degenen die last-minute besluiten om naar de Wereldwijzer Vrijwilligersdag te komen:
je mag ook zonder vooraf aan te melden gezellig binnen komen wandelen!!


Praat 13 april met…

- Activity International website / profiel / contact
Een avontuurlijke reis maken en tegelijk iets betekenen voor de bevolking of de natuur. Dat kan als je vrijwilligerswerk in het buitenland doet. Een bijzondere ervaring, die niet alleen het leven van anderen maar ook van jezelf verrijkt!

- African Backpackers website / profiel / contact
African Backpackers helpt je bij plaatsing op kleinschalige vrijwilligersprojecten in Zuid-, Zuidelijk of Oost-Afrika. Ook helpt African Backpackers je met het afsluiten van de juiste vrijwilligerswerk-reisverzekering, voordelige vliegtickets naar Afrika, kampeer- & overlandtrips, flexibele backpackers buspassen voor Zuid Afrika en overige Afrika reis- & backpack voorbereidingen.

- Het Andere Reizen website / profiel / contact
Via Het Andere Reizen kun je aan de slag in verschillende vrijwilligersprojecten zoals weeshuizen, scholen, medische en toeristische projecten of projecten met dieren / wildlife. Wij hebben projecten in Latijns Amerika, Afrika en Azië.

- Be More website / profiel / contact
Via ons kan je aan de slag als vrijwilliger of stagiair bij kleinschalige ontwikkelingsprojecten in Afrika in Malawi, Uganda en Zuid-Afrika. Maar ook in Azië op de Filipijnen en in Cambodja ondersteunen we projecten. Maak een unieke reis van twee of drie weken, met veel aandacht voor lokale bevolking en projecten.

- Dare2Go website / profiel / contact
DARE2GO daagt jou uit om op reis te gaan en verder te gaan dan waar je horizon nu ligt. Een tijd doorbrengen in het buitenland is een enorm leerzaam avontuur. En doordat je je bijdrage levert aan een project dat je zelf uitkiest, kun je op jouw manier een bijdrage leveren aan iets dat je waardevol vindt! Je als vrijwilliger inzetten voor een ander is hoe dan ook een dikke plus op je CV. Je leert veel over het land, de cultuur en de mensen die je bezoekt en je leert erg veel over jezelf. Dat begint al tijdens de voorbereidingsweekenden van DARE2GO.

- Doingoood volunteer work website / profiel / contact
Met Doingoood volunteer work kan je aan de slag als vrijwilliger of stagiair bij een lokaal ontwikkelingsproject in Kenia, Tanzania of Oeganda. Iedereen tussen de 18 en 80 jaar die zich voor minimaal 4 weken wil inzetten is welkom!
Je kan ook mee gaan met een van de Social Safari Experience reizen waarbij je vrijwilligerswerk en reizen combineert.
Onze passie voor Afrika delen we graag met anderen zodat we met elkaar een steeds groter verschil kunnen maken. Ontmoet ons en laat je inspireren!

- Fair2 website / profiel / contact
Vanuit jouw kennis en expertise kan je aan de slag bij kleinschalige projecten in Afrika. De communities formuleren zelf hun vraag. Onderzoek bijvoorbeeld de bouw van een irrigatieproject of geef les op een kleine school. Je maakt echt kennis met een andere cultuur. Ga fairder met Fair2do, of past Fair2travel meer bij jou?

- IBO-Nederland website / profiel / contact
Avontuur, nieuwe mensen ontmoeten en een land écht leren kennen. Op een vrijwilligersproject van IBO-Nederland ligt dit allemaal binnen handbereik. Via ons kun je kennismaken met kleinschalige projecten in het buitenland die we met zorg gekozen hebben. Als vrijwilliger ga je buiten de gebaande paden van een land en proef je van een andere cultuur. Je kunt via ons meedoen aan bouw-, ecologische en sociale projecten in meer dan 20 landen wereldwijd. We zijn een organisatie zonder winstoogmerk, dus de kosten voor deelname zijn laag!

- JoHo Wereldsupporter website / profiel / contact
Een platform voor vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties. Waar je passend vrijwilligerswerk vindt, gratis hulpgoederen voor jouw project haalt en een subsidie voor jouw inzet kunt krijgen.

- Mijn Bestemming Peru website / profiel / contact
Mijn Bestemming Peru organiseert vrijwilligerswerk, stages, cursussen Spaans, accommodatie in een gastgezin of appartement en tours. Wij bieden gratis vrijwilligerswerk en je betaalt bij ons alleen voor de verblijfskosten en je Spaanse lessen. We creëren een inspirerende combinatie van reizen, leren en werken in het hart van het Inca-rijk.

- Ontmoet Afrika website / profiel / contact
Via Ontmoet Afrika kun je als vrijwilliger of stagiair meedraaien binnen een project in Ghana, Kameroen of Malawi. Wij zijn een organisatie die kleinschalig en persoonlijk opereert, zowel in Nederland als in Afrika.

- Projects Abroad website / profiel / contact
Projects Abroad is een internationale organisatie die stages en vrijwilligerswerk aanbiedt in vele wereldwijde bestemmingen. Vanaf 16 jaar is het mogelijk om je in te inzetten binnen meer dan 140 projecten. Je kunt deelnemen vanaf 2 weken en er zijn geen vaste startdata. Daarnaast worden er ook groepsreizen in de zomervakantie voor jongeren van 16 t/m 19 jaar in vele bestemmingen georganiseerd.

- PURE! Volunteer website / profiel / contact
PURE! is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kleinschalige projecten in Cambodja en Bali. PURE! organiseert vrijwilligersreizen met als doel hun projecten fysiek en financieel te ondersteunen. De inzet van vrijwilligers en het sponsorgeld komen ten goede aan de kinderen in Cambodja en Bali. De projecten zijn onder andere gericht op sociale hulp, medisch, creatieve ondersteuning, assisteren bij het lesgeven en vakopleidingen. Wij zorgen voor de beste match tussen jou en het project, zodat jij echt een verschil kunt maken! Je kunt deelnemen vanaf 4 weken en vanaf 18 jaar. Inspire yourself!

- SAMEN website / profiel / contact
SAMEN is een organisatie voor jongeren tussen de 18 en 25 jaar die geïnteresseerd zijn in straatkinderen. SAMEN organiseert informatieweekenden, bemiddelt jongeren naar straatkinderenprojecten in Afrika, Zuid-Amerika en Azië, en organiseert iedere zomer een groepsreis.

- SIW website / profiel / contact
SIW Internationale Vrijwilligersprojecten is een veelzijdige Nederlandse uitwisselingsorganisatie zonder winstoogmerk. Al bijna 60 jaar ontvangt SIW buitenlandse vrijwilligers op diverse projecten in Nederland en worden Nederlandse vrijwilligers uitgezonden naar projecten over de hele wereld.

- Stichting Muses website
Doel van stichting Muses is de impact van vrijwilligers wereldwijd te vergroten. Wij bieden vrijwilligers voor hun reis een professionele trainingsdag aan met als doel dat vrijwilligers alles uit hun vrijwilligerswerk halen en echt iets kunnen bijdragen aan het project!

- Togetthere website / profiel / contact
Togetthere is het internationaal jongerenprogramma van ICCO en Kerk in Actie. Met Togetthere kan je 6-12 maanden vrijwilligerswerk doen bij partnerorganisaties van ICCO en Kerk in Actie over de hele wereld. Togetthere heeft qua thematiek een breed aanbod van vrijwilligersplekken: vrouwenrechten, onderwijs, duurzame landbouw, kwetsbare ouderen, klimaatverandering etc. Voor, tijdens en na je uitzending zorgt Togetthere voor uitgebreide begeleiding en training.

- Travel Active website / profiel / contact
Travel Active biedt bijzondere vrijwilligerswerkreizen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Je kunt aan de slag in een weeshuis, opvangcentrum voor straatkinderen, werken in een ziekenhuis, lesgeven op een schooltje of een bijdrage leveren aan natuurbehoud.

- TravelUnique website / profiel / contact
TravelUnique organiseert vrijwilligerswerk, expedities en Fair Trade reizen in Zuidelijk Afrika.

- Voluntá website / profiel / contact
Of het nu is omdat je op zoek bent naar een vakantie die nét even anders is dan anders, een stage, of een manier om je in te zetten voor een school, een weeshuis of een natuurbeschermingsproject, bij Voluntá ben je aan het juiste adres. Voluntá bemiddelt tussen mensen in Nederland en organisaties in het buitenland die zich bezig houden met armoedebestrijding, natuurbescherming en cultuur. De Nederlandse deelnemers gaan gedurende korte of langere tijd op vrijwillige basis werken bij een organisatie in Guatemala, India, Kenia, Mexico, Peru, Schotland of Sri Lanka.

- Vrijwillig Wereldwijd website / profiel / contact
Vrijwillig Wereldwijd begeleidt vrijwilligers naar het buitenland. We hebben verschillende projecten in, Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Naast vrijwilligerswerk bieden wij ook stageplaatsen en talenscholen. “Ontdek de wereld en beleef een onvergetelijke ervaring!”

- World Servants website
World Servants organiseert bouwprojecten in ontwikkelingslanden. Groepen jongeren of volwassenen gaan twee tot drie weken op pad om samen met de lokale bevolking scholen, klinieken of woningen te bouwen. Daarnaast is er volop ruimte om de cultuur te leren kennen en lokale mensen te ontmoeten. Het motto van World Servants is ‘bouwen aan jezelf door te bouwen voor een ander’.


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)

Voor degenen die last-minute besluiten om naar de Wereldwijzer Vrijwilligersdag te komen:
je mag ook zonder vooraf aan te melden gezellig binnen komen wandelen!!


Presentaties

Een aantal van de deelnemende organisaties zal een presentatie verzorgen over eigen projecten of een interactieve workshop geven over uiteenlopende onderwerpen waar je te maken kunt krijgen als je vrijwilligerswerk gaat doen in het buitenland.

Voor een overzicht van de presentaties en workshops bekijk deze pdf: http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=51313&d=1364462813

Promotie

Wil je helpen om de Wereldwijzer Vrijwilligersdag te promoten via je eigen site, social media of andere kanalen? Kijk dan even hier voor een kort stukje tekst en banners die je hiervoor kunt gebruiken.


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag April 2013 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)

Voor degenen die last-minute besluiten om naar de Wereldwijzer Vrijwilligersdag te komen:
je mag ook zonder vooraf aan te melden gezellig binnen komen wandelen!!


We zien je graag zaterdag 13 april op de Wereldwijzer Vrijwilligersdag!

[HR][/HR]

Links

.

Ik meld me bij deze aan en kom met 2 personen extra.

Ik meld me aan en kom met 1 persoon extra

Ik wil graag naar deze dag komen, om meer informatie op te doen voor vrijwilligerswerk in het buitenland. Dit wil ik met ongeveer 4 personen doen.

Met vriendelijke groeten,
Shenna

room for 2 pls

ik meldt me aan en kom alleen.

Ik wil me aanmelden en kom waarschijnlijk met 3 anderen.

Ik meld me bij deze aan voor de vrijwillergersdag!
ik kom met nog 2 personen extra

Ik wil graag met twee personen komen, inclusief mijzelf

meldt mij voor april 2013

Ik ben erbij! :slight_smile: Plus 1 extra persoon.

Ik meld me aan + one

Ik meld me aan met 1 persoon erbij.

ja ik kom naar de vrijwilligersdag met 2 personen

Is het ook nog mogelijk om Kenya Xpereince als organisatie aan te melden om mee te doen? Bedankt! Groetjes

Ook ik wil me aanmelden voor 2 personen.

Ja hoor, dat is zeker mogelijk! Ik stuur je even een berichtje met de link naar extra info voor organisaties en een inschrijfformulier.

groeten, Susan