Info en aanmelden Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012

Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012
NEDERLANDS GROOTSTE INFORMATIEDAG VOOR VRIJWILLIGERSWERK IN HET BUITENLAND

Op zaterdag 10 maart kom je in 1 dag alles te weten over vrijwilligerswerk in het buitenland. Meer dan 20 organisaties met vrijwilligers projecten in het buitenland zijn op deze dag aanwezig. Een evenement waar verschillende vrijwilligersorganisaties de handen in één slaan om al jouw vragen over vrijwilligerswerk te beantwoorden. Je kunt spreken met oud-deelnemers, presentaties volgen en aan workshops deelnemen.

  • Informatie over de keuze voor vrijwilligerswerk in het buitenland

  • Ruim 20 vrijwilligersorganisaties met projecten wereldwijd voor jong en oud

  • 2 Organisaties voor vrijwilligerswerk met christelijke achtergrond

  • Presentaties over projecten waaraan je kunt deelnemen

  • Interactieve workshops over vrijwilligerswerk in het buitenland

  • Praten met oud-vrijwilligers in de Wereldwijzer Bar

  • Informatie over jouw gezondheid in verre landen

  • Doe de vrijwilligerswerk speurtocht en win een reispakket

Deze dag krijg je antwoord op o.a.:
[ul]
[li]Wat houdt het in om als vrijwilliger naar een ontwikkelingsland te gaan en past dit echt bij mij?[/li][li]Welke organisatie past het beste bij mij?[/li][li]Wat moet ik allemaal regelen als ik als vrijwilliger wegga (verzekering, vaccinaties, weblog enz)?[/li][li]Welke bestemming past het beste bij mij?[/li][li]Hoe zit het met de veiligheid als ik naar een ontwikkelingsland ga?[/li][li]Welke projecten zijn er voorhanden?[/li][/ul]

In het kort

Wat: Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012

Waar: StayOkay Zeeburg in Amsterdam (website / route)

Wanneer: zaterdag 10 maart van 11:00 tot 17:00

Voor wie: iedereen die geïnteresseerd is in vrijwilligerswerk, ontwikkelingswerk en eerlijk reizen in het buitenland

Entree: inlopen gedurende de dag; gratis


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)


Praat 10 maart met…

Op deze dag zijn meer dan 20 organisaties aanwezig, waaronder:

- Activity International website / profiel / contact
Een avontuurlijke reis maken en tegelijk iets betekenen voor de bevolking of de natuur. Dat kan als je vrijwilligerswerk in het buitenland doet. Een bijzondere ervaring, die niet alleen het leven van anderen maar ook van jezelf verrijkt!

- African Backpackers website / profiel / contact
African Backpackers helpt je bij plaatsing op kleinschalige vrijwilligersprojecten in Zuid- of Zuidelijk Afrika. Variërend van sociale ‘community’ -projecten tot ‘wildlife’- projecten, afhankelijk wat bij je eigen interesse aansluit.

- Be More website / profiel / contact
Via ons kan je aan de slag als vrijwilliger of stagiair bij kleinschalige ontwikkelingsprojecten. In Ethiopië, Malawi, Uganda en Zuid-Afrika. Of maak een unieke reis van twee of drie weken, met veel aandacht voor lokale bevolking en projecten.

- DARE2GO website / profiel / contact
Ga voor een unieke ervaring vol zelfontwikkeling. Reis voor een periode tussen de 2 en 12 maanden naar een land in Afrika, Azië of Latijns Amerika om in een compleet andere cultuur te leven. En draag bij terugkomst op waardevolle manier je steentje bij aan een meer humane wereld.

- Doingoood Volunteer Work website / profiel / contact
Doingoood volunteer work is een maatschappelijk betrokken vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kleinschalige, non-profit projecten in Afrika. Wij zijn aktief in Kenia en Oeganda.

- Het Andere Reizen website / profiel / contact
Via Het Andere Reizen kun je aan de slag in verschillende vrijwilligersprojecten zoals weeshuizen, scholen, medische en toeristische projecten of projecten met dieren / wildlife. Wij hebben projecten in Latijns Amerika, Afrika en Azië.

- IBO-Nederland website / profiel / contact
Ga met ons mee om mee te helpen bij bijv. de bouw van een weeshuis in Nepal, tover een lach op het gezicht van gehandicapte kinderen in Kroatië, of geef mishandelde paarden in Polen een goede oude dag.

- ICU Volunteering website
Het Volunteering team van ICUganda heeft ruim 4 jaar ervaring in het begeleiden van vrijwilligers daar waar de begeleiding het meest nodig is: ter plekke. Wij doen dit door het aanbieden van een begeleidingstraject: voorbereiding, aankomst, introductie en verblijf.

- Kwagala Foundation website / profiel / contact
We zetten ons speciaal in voor lichamelijk en/of verstandelijk beperkte kinderen in ontwikkelingslanden. Onze projecten zijn ingedeeld in drie thema’s: Gezondheid en Ontwikkeling, Medische hulp & Onderwijs.

- Livingstone website / profiel / contact
In 2 tot 3 weken ga je met de lokale bevolking een school of een weeshuis (ver)bouwen en tijd investeren in de kinderen/jeugd om je heen. Je kan naar Oost- Europa, Afrika of India. Doe mee en maak de wereld mooier.

- Mijn Bestemming Peru website
Mijn Bestemming Peru organiseert vrijwilligerswerk, stages, cursussen Spaans, accommodatie in een gastgezin of appartement en tours. Wij bieden gratis vrijwilligerswerk en je betaalt bij ons alleen voor de verblijfskosten en je Spaanse lessen.

- Ontmoet Afrika website / profiel / contact
Via Ontmoet Afrika kun je als vrijwilliger of stagiair meedraaien binnen een project in Ghana, Kameroen of Malawi. Wij zijn een organisatie die kleinschalig en persoonlijk opereert, zowel in Nederland als in Afrika.

- Projects Abroad website / profiel / contact
Projects Abroad biedt vrijwilligerswerk en stages in 27 wereldwijze bestemmingen. Vanaf 16 jaar kun je vanaf 2 weken je inzetten binnen meer dan 140 projecten.

- SAMEN website / profiel / contact
SAMEN Jongeren en Straatkinderen is een organisatie die jongeren tussen de 18 en 25 jaar bemiddelt naar straatkinderenprojecten in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

- SIW website / profiel / contact
Met SIW kan je al vanaf 2 weken tot 12 maanden met een internationale groep vrijwilligerswerk doen in meer dan 70 landen, variërend van het verzorgen van olifanten tot het verrichten van social of constructief werk.

- Togetthere website
Togetthere is het internationaal jongerenprogramma van ICCO en Kerk in Actie. Wij zetten ons samen met jongeren (18-32 jaar) in voor een wereld zonder armoede en onrecht. Met Togetthere kan je 6-12 maanden als vrijwilliger aan de slag bij organisaties over de hele wereld.

- Travel Active website / profiel / contact
Travel Active biedt bijzondere vrijwilligerswerkreizen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Je kunt aan de slag in een weeshuis, opvangcentrum voor straatkinderen, werken in een ziekenhuis, lesgeven op een schooltje of een bijdrage leveren aan natuurbehoud.

- Travel Doctor website / profiel / contact
We helpen u om gezond op reis te gaan en gezond weer terug te komen. Daarvoor hebben we alle kennis en materialen in huis. Plus verstand van uw medische achtergrond.

- TravelUnique website / profiel / contact
TravelUnique organiseert vrijwilligerswerk, stage en avontuurlijk reizen in Zuid- en Oostelijk Afrika.

- Voluntá website / profiel / contact
Voluntá wil mensen uit Nederland de kans geven om zich in te zetten voor een maatschappelijke organisatie in het buitenland. Bij ons kun je terecht voor sociale, culturele en natuurprojecten in Kenia, Mexico, Guatemala, Peru en India.

- WereldOuders website / profiel / contact
WereldOuders geeft structurele hulp aan thuisloze kinderen in negen landen in Latijns-Amerika. Ze worden opgenomen in familiehuizen waar ze naast liefde en verzorging ook scholing en minimaal een beroepsopleiding krijgen.

- Vrijwillig Wereldwijd website / profiel / contact
Vrijwillig Wereldwijd biedt vrijwilligerswerk in 9 landen in de continenten: Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Verblijf in een gastgezin of vrijwilligershuis. Nederlandse contactpersonen ter plaatse.


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)


Presentaties

Algemene presentatie vrijwilligerswerk buitenland
Tijdens deze dag wordt een algemene presentatie gegeven over de do’s en dont’s van vrijwilligerswerk in het buitenland. Welke voorbereidingen moet je treffen? Hoe zit het met gezondheid? Wat komt er verder bij kijken? De algemene presentatie wordt de gehele dag gegeven: 11:00, 11:45, 12:30, 13:15, 14:00, 14:45, 15:30 en 16:15 uur.

Presentaties per vrijwilligersorganisatie
Naast de algemene presentatie over de do’s en don’ts van vrijwilligerswerk in het buitenland zullen diverse vrijwilligersorganisaties een eigen presentatie verzorgen.

11:00 - 11:25
- Vrijwillig Wereldwijd: Ontdek de wereld via Vrijwillig Wereldwijd - vrijwilligerswerk in 9 landen
In deze presentatie zullen wij meer vertellen over Vrijwillig Wereldwijd; onze projecten in 9 landen, van sociale projecten t/m wildlife. De verblijfplaatsen van gastgezin tot vrijwilligershuis; onze eerlijke prijzen en Nederlandse contactpersonen ter plaatse. Alle vragen zijn welkom.

11:30 - 11:55
- Travel Active: Vrijwilligersprojecten bij Travel Active
Een leerzame en inspirerende presentatie, waarin op een persoonlijke manier ingegaan zal worden op de verschillende vrijwilligersprojecten die je kunt doen via Travel Active, het leven in een gastgezin en alle andere aspecten die komen kijken bij het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland.

12:00- 12:25
- Be More: Van nu tot vertrek
Wat kan je allemaal doen om jezelf goed voor te bereiden? Wat komt er allemaal bij kijken als je vrijwilligerswerk wil gaan doen? Hoe kies je de juiste organisatie en het juiste project? Wij lichten graag het traject toe, van nu tot vertrek, om te zorgen voor een unieke ervaring voor jou.

12:30- 12:55
- DARE2GO: n.n.b.

13:00 - 13:25
- Doingoood Volunteer Work: Vrijwilligerswerk in Afrika
Hoe duurzaam is vrijwilligerswerk eigenlijk? In hoeverre draag ik daadwerkelijk iets bij? Waar moet je op letten als je vrijwilligerswerk gaat doen? Hoe zorg je dat je de lokale omstandigheden niet verstoort? In deze presentatie gaan we in op de rol van de vrijwilliger bij ontwikkelingsprojecten, de do’s en de don’ts van vrijwilligerswerk.

13:30 - 13:55
- Mijn bestemming Peru: Gratis vrijwilligerswerk met Mijn Bestemming Peru
Maak kennis met Mijn Bestemming Peru, een enthousiaste organisatie met een nieuwe kijk op vrijwilligerswerk. In de presentatie wordt informatie gegeven over Peru, onze vrijwilligersprojecten, verblijf in een gastgezin of een appartement en Spaans leren in Cusco.

14:00 - 14:25
- Het Andere Reizen: Reizen op een andere manier
In deze presentatie zullen we het voornamelijk hebben over vrijwilligerswerk. Wat houdt het precies in? Wat kun je verwachten? Wat voor type projecten hebben wij en uit welke bestemmingen kun je kiezen? Daarnaast zullen we wat verder ingaan op de Spaanse lessen, accommodatie en eventuele tours. Tevens zullen we het hebben over de praktische zaken en de voorbereiding in Nederland.

14:30 - 14:55
- Projects Abroad: Vrijwilligerswerk en stages in 27 wereldwijde bestemmingen vanaf 16 jaar
Vanaf 16 jaar kun je vanaf 2 weken je inzetten binnen meer dan 140 projecten. Bepaal zelf de duur van je project en je startdatum. Je bent van harte welkom om meer te horen over de projecten, bestemmingen en werkwijze van Projects Abroad.

15:00 - 15:25
- African Backpackers: Backpacken en vrijwilligersprojecten in Zuid & Zuidelijk Afrika
Laat je voorlichten over de verschillende mogelijkheden die er zijn om als backpacker rond te reizen in Zuid- & Zuidelijk Afrika. Wat kan je verwachten en welke voorbereidingen moet je treffen? Maak je nuttig en combineer je reis met enkele weken/maanden vrijwilligerswerk op één van de lokale & duurzame projecten: variërend van sociale ‘community’ projecten tot ‘wildlife’ -projecten.

15:30 - 15:55
- Activity International: Does it make a difference?
Vrijwilligerswerk in het buitenland, dat doe je niet zomaar. Hoe pak je zoiets aan, hoe maak je voor jou de juiste keuze en hoe haal je voor jezelf zoveel mogelijk uit deze ervaring? Wat kun jij straks voor je project en voor de lokale bevolking betekenen en hoe haal je het optimale uit deze bijzondere reis?

Workshops

Tijdens deze dag kun je interactieve workshops volgen over vrijwilligersprojecten.

13:00 - 13:50
- Togetthere
Wil je goed voorbereid en begeleid als vrijwilliger naar het buitenland? Met de juiste bagage op reis? In deze interactieve workshop maak je niet alleen kennis met de mogelijkheden voor vrijwilligerswerk via Togetthere, maar geven we je ook voorproefje van de training & begeleiding die wij bieden in ons Volunteer programma. Samenwerken, uitwisseling, enthousiasme & energie: daar draait het om in deze workshop!

15:00 - 15:50
- Ontmoet Afrika: Vrijwilligerswerk in Afrika - welke valkuilen zijn er en hoe kun je daarmee omgaan?
Natuurlijk zijn er vele leuke en leerzame aspecten aan het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland. Deze worden over het algemeen ook goed gecommuniceerd. Maar wat zijn de moeilijke kanten van een langer verblijf en werken in Afrika? Hoe ga je om met cultuurverschillen, met verschillende verwachtingen en met de armoede? Hoe kun je je het beste op deze zaken voorbereiden, zodat je je verblijf zo positief en effectief mogelijk kunt maken? Tijdens deze workshop gaan we op deze zaken in en krijg je tips van vrijwilligers die je voor zijn gegaan.


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)


Vrijwilligerswerk Speurtocht

Bij binnenkomst krijg je een formulier mee met vragen over vrijwilligerswerk. Beantwoord je alle vragen goed, dan maak je kans op een Wereldwijzer Reispakket!

WorldSIM kaart t.w.v. 35 euro (aangeboden door International SIM)
WorldSIM is een reizigers SIM kaart en is te gebruiken in meer dan 220 landen. Internationalsim.nl is een webwinkel die locale SIM kaarten van uw reisbestemming aanbiedt. Door een Lokale SIM kaart aan te schaffen wordt er tot 80% bespaart op internationale telefoon en data kosten.

Trace Me Luggagetracker t.w.v. 35 euro (aangeboden door Bagagelabel.nl)
Wereldwijd raken rezigers ieder uur 3000 koffers kwijt. Maak je bagage wereldwijd traceerbaar met het Trace Me Luggagetracker bagagelabel.

Handige Wereldwijzer rugzak t.w.v. 30 euro (aangeboden door Wereldwijzer Reisforums)
Met de enige echte onvervalste daypack van Wereldwijzer ga je goed voorbereid op stap. Met een grote opbergruimte en handige zijvakken kun je meenemen wat je wilt.

Het boek ‘Bakvissen met ballen- Met een rugzak dwars door West-Afrika’ (aangeboden door Vrijwillig Wereldwijd)
Leuk boek geschreven door Lean en Janna, 2 vrijwilligers die via Vrijwillig Wereldwijd naar Ghana zijn gegaan en 3 maanden in een weeshuis hebben gewerkt en in een gastgezin hebben gewoond. Erg leuk om te lezen als je vrijwilligerswerk gaat doen.

Lonely Planet’s Best Ever Travel Tips en Lonely Planet Phrasebook Latin American Spanish t.w.v. totaal 15 euro (aangeboden door Het Andere Reizen)

Reisgids ‘Ervaar Ghana’ (aangeboden door Ontmoet Afrika)

Een strandbal (aangeboden door WereldOuders)

Kwagala-kalender (aangeboden door Kwagala Foundation)

ICU T-shirt (aangeboden door ICU Volunteering)

Rugzak met mooie wereldmuziek en andere handige materialen (aangeboden door DARE2GO)

**Boek Helden van Zuid-Afrika ** (aangeboden door Be More)

Een rugzak (aangeboden door Jack Wolfskin Store Enschede en Activity International)

We zien je graag zaterdag 10 maart op de Wereldwijzer Vrijwilligersdag 2012!

Team Wereldwijzer Vrijwilligersdag 2012:

Voor vragen, suggesties of deelname als organisatie kun je contact opnemen met Jeroen.


AANMELDEN

De Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012 bezoeken?

Plaats een reactie op dit topic

vermeld s.v.p. met hoeveel personen je komt (inclusief jezelf)


.

.

4 likes

Ik meld me aan en kom met 3 personen.

Ik wil me graag aanmelden. Waarschijnlijk komen we met 2.

Eigenlijk nooit serieus over nagedacht, maar ik ben dat weekend toevallig in de buurt, dus ik zal eens binnenwandelen.

Ik wil me ook graag aanmelden en kom met 4 personen

lijkt me leuk! ik kom met 2 personen. de nomad

Ja ik kom ook!
Groetjes

We zijn geinterreseerd en komen met twee personen.

Goedemogen,

Ik ben Nico Schaar en wil op 10 maart met 2 personen, incl. mezelf, komen.

Vriendelijke groet.

Ik wil me ook graag aanmelden, kom met 2 personen!

Ik kom ook kijken, namelijk zeer geïnteresseerd.

Ik wil me ook aanmelden, ik kom met 2 personen.

Ik wil me graag aanmelden. Ik kom alleen.

Ik wil graag komen op deze dag.
Waarschijnlijk met z’n tweeën.

Ik meld me aan en kom alleen.

Ik meld mij aan voor Wereldwijzer Vrijwilligersdag Maart 2012. In die week kom ik terug van lesgeven op de Hannah Vibe Nurseryschool in Sanchaba in the Gambia.
:dag: en tot ziens.
Ik kom alleen.

Ans Termeulen

Na 20 jaar Azie ben ik weer terug in Nederland en heb een uitkering, wat wordt er vergoed als vrijwilliger.

Hola,

Ik meld me aan voor die dag en ik kom met nog 1 iemand anders, dus 2 in totaal.

:zon02:

Jazeker, ik kom ook.

Interssant; wij komen met z’n tweeen.