Mediteren in Nepal

Hallo allemaal,

Ik ga van 25 jan tot 16 feb naar Nepal…
Ik ben opzoek naar wie de ervaring met mediteren in Nepal heeft?
En die ik in deze tijd kan doen!

:chin:

Hallo,

In Kathmandu kan u kiezen voor een cursus van 10 dagen - één maand cursus - te volgen in Kopan Monastry.
Eenvoudiger en meer op maat kan u doen in Pokhara (met de bus van uit Kathmandu - 6 uur rijden).
In Pokhara zijn er meerdere mogelijkheden - zoals het Budhistisch meditatie centrum.

groeten

Teka

Kun je ook ergens losse lessen nemen? en kun je daar ook savonds aan deelnemen?

Namaste,

Je kan ook losse lessen nemen (300 - 500 NRP per les yoga)
Er bestaat ook de mogelijkheid de lessen s’avonds te nemen (er is dan ook minder volk)

vriendelijke groeten

Teka

ter info: 1 euro is op dit ogenblik ongeveer 116 NRP

Hallo,

Bedankt voor de reactie, maar alleen yogalessen?

U kan ook alleen yoga lessen nemen

groet

Teka

Hoi, ik heb net de vipassana meditatiecursus gedaan in kathmandu. Ook in pokhara kan dat. Heeel pittig, maar na afloop kun je wel mediteren, en weet je waar het buddhisme voor staat. Boeken kan via internet. Ik hoop dat je rijst lekker vindt! In kopan monastery kun je voor wat mildere meditatievormen terecht.
Groet roland. Oja, tis 10 dagen, 12 uur meditatie per dag, niet praten, nauwelijks afleiding… Zitervaring wel handig.
Voor meer info, kiebob@live.nl

Ik wil ook graag 1 of 2 dagen meedoen met yoga lessen en ben ik Pokhara aanwezig. Kun je ook ter plekke aansluiten bij een meditatie groep of yoga groep? Of dat je je bijv. op een bepaalde dag kan inschrijven voor een dag later in die week?

Namaste,

Je kan iedere dag naar de cursus gaan - zonder je in te schrijven.
Vrij te kiezen hoeveel dagen je zal gaan.

Maak er een mooi tijd van.
Teka Tamang