Meditatie op Bali

Vanaf eind juli ben ik bijna 3 weken op Bali. Graag zou ik hier een of enkele dagen gaan mediteren in een tempel. Liefst zonder (al te veel) toeristen, en juist in een oorspronkelijke boeddhistische setting.

Weet iemand waar dit mogelijk is?

Alvast bedankt!

Op Bali is slechts een budhistisch klooster, het eiland is nl overwegend hinduistisch en Balinese hindu’s hebben geen kloosters.

Het budhistische klooster van Bali ligt bij Banjar, in het noorden van het eiland niet ver van Lovina.

Bedankt voor je antwoord Jenny.

Weet jij of het mogelijk is om in het betreffende klooster te mediteren, al dan niet met locals?

is volgens mij wel mogelijk, maar ik heb geen contactgegevens. gewoon langsgaan dus!

ik betwijfel echter of er ECHT Engels gesproken wordt… al is er altijd wel iemand die een beetje Engels spreekt.

Thanks.

Hoe minder Engels er gesproken wordt hoe liever. Zal zeker een kijkje gaan nemen als we in de buurt zijn!

Hoi,

Ik kwam je bericht tegen op internet, ik ben nu in bali voor een tijd en wil eigenlijk precies hetzelfde doen als jij omschreef. Heb je uiteindelijk een klooster of tempel gevonden om daar te mediteren?

Ik hoor graag van je

Groeten,
Parbha Vermeer

**
**

Het buddhistische klooster heet Brahma Vihara Arama. Ik vond het er prachtig!!! Het ligt heel dicht bij Hotsprings Air Panas waar je ook in het water kan zelf. In het klooster kan je mediteren en retraites volgen
Heb ergens gelezen dat je er zelfs overnachten kan maar het fijne weet ik hier niet van…