Medereizigers gezocht groepsreis Papua

Aanstaande zomer (2008) ben ik van plan om met het reisbureau HT-wandelreizen op wandelvakantie te gaan naar het binnenland van Papua. Daar ga ik een 3-weekse wandeltocht maken van Wamena (hoofdstad van de Baliemvallei) naar Angguruk (diep in het Yali-gebied).

Het is een zeer bijzondere (vakantie)expeditie die in deze vorm alleen door HT-wandelreizen aangeboden wordt. Deze tocht gaat verder dan de meeste andere trekkings die door de overige reisbureaus in en rond de Balliemvallei worden georganiseerd. Bij deze trekking ga je echt diep het binnenland in en loop je dagen door de jungle en doet nauwelijks door westerlingen bezochte plaatsen aan!

Gezien de aard van de bestemming is het nagenoeg onmogelijk (zeer kostbaar! en logistiek zeer moeilijk ivm de bureaucratie aldaar) om zelfstandig dat gebied te bereizen, vandaar dat ik aangewezen ben op een groepsreis. Helaas zit daar ook het probleem! Want een groepsreis gaat alleen door als er voldoende deelnemers zijn!

Vandaar mijn oproep: Zijn er nog avonturiers die net als ik weg wil van de platgetreden paden en een “echte” jungletocht willen maken en in contact willen komen met de laatste nomaden (Lani-, Dani- en Yali-stammen) van deze wereld! Is het antwoord hierop ja!, boek dan net als ik op de zeer bijzondere “Irian Jaya-Hooglandexpeditie” bij HT-wandelreizen.

NB; Het is echt een zeer bijzondere reis, die je de rest van je leven zal bijblijven! Het zal jammer zijn als deze reis door gebrek aan belangstelling niet door kan gaan. Temeer omdat deze reis voor het laatst in 2006 door “HT” uitgevoerd is! Zie de link: http://www.htwandelreizen.nl/wandelvakanties/oost_azie/trekking/irian_jaya_hoogland_expeditie.

Ik hoop dat het lukt met de de groepsgrootte. Het is werkelijk een bijzondere reis.
Mocht het niet lukken weet ik wel een prima alternatief (ook individueel) voor je: trekking in de Vogelkop van West Papua (Kebar vallei of Arfakgebergte)
Als je interesse hebt mail me dan via [EMAIL=“sdsp@planet.nl”]sdsp@planet.nl
met vriendelijke groet,
Jos

Dag Papuabarat,

Wat leuk dat jij gereageerd hebt. Ik heb goed nieuw’s. Ik heb onlangs te horen gekregen dat de Papuareis van HT-wandelreizen door gaat! Er zijn inmiddels genoeg deelnemers! Ik ga op zondag 21 september dit jaar opweg naar dat prachtige eiland en zal na 26-dagen op donderdag 16 oktober weer terug keren.

Mocht je ook mee willen, dan kun jij ook nog boeken. Het is zoals ik al eerder verteld heb een hele bijzondere reis, die in deze vorm al bijna 2 jaar niet uitgevoerd is! Zie de link: http://www.htwandelreizen.nl/oost_azie/irian_jaya_hoogland_expeditie .

Gegroet,
De Autistische Rimboeloper.
:dag:

Geweldig dat het doorgaat, ik wens je een heel goede reis.
Ik ga niet mee (helaas). Ik ben afgelopen jaar nog in de binnenlanden van Papua Barat geweest en ga waarschijnlijk volgend jaar weer om projecten van de SDSP te bezoeken.
Als je me je e-mailadres doorgeeft, dan zal ik je de nieuwste brochure van de SDSP mailen over toerisme in de Vogelkop van Papua Barat. Voor later, je hebt echt geen miljoen nodig om te kunnen overwinteren daar.
groeten,
Jos