Irian Jaya-Hooglandexpeditie en ervaringen met reisbureau HT

Na 12 jaar ben ik van plan om weer op vakantie te gaan naar Papua. De laatste keer dat ik die Indonesische provincie bezocht was in de zomer van 1996, dmv een 6-weekse groepsreis van het reisbureau Sawadee. Het werd de mooiste reis uit mijn leven, vandaar dat ik weer terug wil keren naar dat fantastische gebied.

Aanstaande zomer (2008) gaat het gebeuren, mits de reis doorgaat natuurlijk! Dan ga ik met het reisbureau HT-wandelreizen voor 26 dagen naar Papua! Daar ga ik een 3-weekse hikingtocht maken van Wamena (hoofdstad Baliemvallei) naar Angguruk (diep in het Yali-gebied). Lag de nadruk bij Sawadee op het culturele vlak, bij HT gaan ze een stapje verder en heeft de reis meer een expeditioneel karakter.

Bij de rondreis van Sawadee werd de aandacht verdeeld over het gehele (westelijke deel van het) eiland en bezocht ik in het noorden de eilanden Biak (1 week) en Yapen (1 week) en de omgeving van Jayapura met het bijbehorende Sentanimeer (1 week). In het zuiden bezocht ik het Wasur-nationalpark (1 week) en in het centrale bergland de prachtige Baliemvallei (2 weken). Ondanks dat die reis 6 weken duurde, was dat toch aan de korte kant, met name in de Baliemvallei had ik wat langer willen blijven. Vandaar dat ik daar nu naar terug wil keren.

Mijn vraag aan de bezoekers van deze site: Heeft iemand ervaring opgedaan met het reisbureau “HT-wandelreizen”? En heeft iemand ervaring met de wandelgroepsreis Irian Jaya-Hooglandexpeditie? Zie de link: http://www.htwandelreizen.nl/oost_azie/irian_jaya_hoogland_expeditie .

Beste forumbeheerder,

Wil je voormij de onderwerptitel “Medereizigers gezocht groepsreis Papua” veranderen in
“Irian Jaya-Hooglandexpeditie en ervaringen met reisbureau HT”.

Alvast bedankt.

Bij deze…

Hier volgt nog even een linkje naar een digitaal fotoalbum van mij die mijn ervaring van deze bizarre Papuareis weergeeft:
http://www.facebook.com/album.php?aid=17186&id=1839505796&l=ff13d2ccf9

De organisatie van deze Papuareis was door het reisbureau perfect georganiseerd. Dat neemt niet weg dat deze reis veel te zwaar voor mij was! Hierdoor heb ik niet optimaal van de reis kunnen genieten, mede omdat ik door de vreselijk lange dagtrajecten te uitgeput was om van de zeer bijzondere natuur te genieten. Desalniettemin heb ik er geen spijt van gehad. :unibrow: