Baliem Vallei

:wink: Medio juni vertrek ik als reisbegeleider voor Koning Aap reisorganisatie naar Papua.

Een pilot reis voor deze reisorganisatie. Na 1997 is deze reisorganisatie niet meer met georganiseerde reizen naar Papua gegaan; 1998 Azie crisis en daar na waren onlusten in de regio die maakten dat koning Aap niet meer daar naar toe is gegaan. Dit jaar gaan er weer georganiseerde reizen naar Papua.

Papua staat weer toeristisch in de belangstelling oa door promotie van National Geographic (Zie www.koningaap.nl)
Een 23 daagse reis die Jayapura aandoet, een trekking door de Baliem van ongeveer 12 dagen en verder gaat het met vier dagen Biak/Padaido eilanden alvorens de terugvlucht naar Nederland.

Biak, Jayapura zijn me vrij goed bekend. Ben er diverse keren geweest, het is met name Wamena waar ik nog niet eerder ben geweest en waarvoor ik middels deze weg graag nuttige informatie zou willen krijgen.

Zijn er nuttige dingen waar je rekening mee dient te houden als je een trektocht maakt door Wamena eo. Waar moet je opletten ed. Ruim voor dat de reis begint ga ik er al naar toe om zelf de omgeving/sfeer te proeven contacten te leggen met locale agenten ed, het een en ander weet je van horen zeggen, maar het kan geen kwaad om goed ingelicht op reis te gaan als reisbegeleider.

Groet,

vanua
:wink: