Medelifter gezocht!

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die het aandurft om te gaan liften. Ik heb het nog nooit gedaan dus een beetje ervaring zou geen kwaad kunnen, maar aan de andere kant is het wel een groot avontuur als je zelf ook geen ervaring hebt…

Ik wilde eigenlijk klein beginnen, laten we zeggen richting Parijs maar andere steden niet te ver weg zijn ook goed, daar een paar dagen verblijven met couchsurfing (www.couchsurfing.org, gratis overnachtingen bij mensen thuis) en dan weer terug gaan. Puur om te kijken hoe het nou is om te liften… Aangezien ik een vrouw ben is het voor mij niet slim om alleen te gaan liften en geen van mijn vrienden ziet echt iets in een liftavontuur…

Dus ben jij net als mij? Ook op zoek naar avontuur en ben jij ook van mening dat dat niet duur hoeft te zijn als je je er maar voor open stelt? Reageer dan! Ik heb nog geen vaste datum maar was wel van plan om te proberen vóór (of in) Maart te gaan.

Ik ben benieuwd!

Sanne

Hoi Sanne,

Ik was van plan hetzelfde te doen, maar dan voor een weekje in de krokusvakantie (ong. 23 februari).
Graag zou ik naar Parijs liften om daar een weekje te vertoeven. Vanaf
juli ben ik van plan daar te gaan wonen, dus het leek me handig om daar
alvast wat informatie te winnen wat betreft een baantje in de horeca bijvoorbeeld.
Nou had jij vast langer dan één week in gedachten denk ik? Mocht het
je nou toch leuk lijken dan hoor ik het wel. Het lijkt me een heel gaaf (klein) avontuur.
Ik woon zelf op dit moment in Amsterdam, waar ik studeer aan een theaterschool, dus meer dan een weekje zit er voor mij helaas nog niet in.
Laat maar weten wat je ervan vindt.

Madeleijn

Hey Sanne,

Het lijkt mij ook erg leuk om ergens liftend heen te gaan.
Zelf heb ik al een beetje ervaring opgedaan in IJsland maar niet echt veel.
Parijs lijkt me daarom een mooie stad om mee te beginnen.
Het idee van couchsurfing vind ik ook super tof, had er zelf nog nooit van gehoord.
Zelf kan ik pas in maart maar dan wel voor een langere tijd eventueel.
Ik hoor het wel van je.

Rob

Hoi Sanne

Ik - 26 j - man heb de laatste 2 jaar telkens een grote liftreis gemaakt. Vorig voorjaar (mei/juni) heb ik gelift naar Santiago de Compostela in Spanje.

Qua tips kan ik je meegeven dat liften in de jongen/meisje-combinatie het gemakkelijkst mensen overtuigt om je mee te nemen.
Zelf ben ik vroeger gestart met kleine stukjes te liften. (enkel km en dan eens een stuk van 30 km).
Als je van Parijs terug naar het noorden wilt zal je best eerst op een grote snelwegparking zien te geraken om zo je weg verder te zetten. Grote steden zijn verschrikkelijk moeilijk om al liftend te verlaten.

Je kan eventueel een tentje meenemen en dan ergens opzetten. In Parijs heb je een uitstekende camping het het bois de Boulogne. Wij hebben vorig jaar na 1 dag liften ons tentje in Versailles opgezet.

Wil je meer info, mail gerust naar [EMAIL=“bourdeaux_ruben@hotmail.com”]bourdeaux_ruben@hotmail.com of voeg me maar toe op facebook.

Groetjes
Ruben

Hee Sanne,
Ik heb zelf ook niet echt liftervaring. Maar heb wel leuke verhalen gehoord over liften en couchsurfing. Ik vind je verhaaltje wel relaxed, gewoon eens een weekendje uitproberen hoe het nou eigenlijk is, en het kost (bijna) niks.
Ik ben trouwens 18jr, wonende en werkende in Groningen (gestopt met studie, wel de ambitie om volgend jaar te weer te beginnen).
Mijn emailadres is: [EMAIL=“annaidzinga@hotmail.com”]annaidzinga@hotmail.com, misschien kunnen we eens wat mailen ofzo.
Groetjes,
Anna

Sanne,

Effe snel. Het Parijs-probeerseltje, dat is niets voor mij :slight_smile: Maar ietwat in de lijn van wat je zoekt: in april (maart nog te koud naar m’n goesting :p), vliegend op Athena wss, al liftend rondtrekken (daar heb je je ding ;-)), in combinatie met CS uiteraard (en dit ook :p). Evt interesse, laat priveberichtje met FB ofzo, en dan stemmen we snel af :wink:

Groetjes!