Liftmaatje gezocht naar Frankrijk!

Ik heb al een tijdje op mijn verlanglijstje staan om een tijdje te liften door Europa, maar dit wil ik absoluut niet alleen doen… Ik dacht: laat ik hier eens kijken of er mensen zijn die zo’n plan wel zien zitten…

http://www.backpack.nu/reisforums/images/smilies/smile.gif

Mijn plan is iets kleiner geworden en ik zou het alleen al leuk vinden om eens een tijdje door Frankrijk te liften! Ik heb zelf de maand juli helemaal vrij en kan na 5 juli vertrekken!
Ik ben 31, woon en werk in Amsterdam!! Meer info volgt later…
Maar ik hoor graag als iemand dit ziet zitten!
Groetjes Tamara

Hoi Tamara.

Frankrijk is een aanrader om door te liften. Mooi weer, mooie plekjes en voldoende gastvrije mensen.
Als je probeert om de autostrades te vermijden zie je de allerfijne plaatsen én je geraakt op die manier ook heel vlot aan een lift.

Ik heb zelf al 2 maal door Frankrijk gelift (waarvan 1 maal naar Santiago de Compostella in Spanje) en ik blijf het fijn vinden.
Jammer genoeg zijn juli en augustus voor mij onmogelijke maanden om vakantie op te nemen.
Maar midden mei trek ik er weer voor 3 weekjes tussenuit - al liftend.

Heel veel succes met je onderneming!

Hey thanx voor je bericht!! Enne jammer dat je geen vrij kan nemen… :slight_smile:

Hoi, wil je alleen naar Frankrijk of ook bijvoorbeeld Spanje. Dat lijkt mij namelijk ook leuk, ben er een paar keer eerder geweest!

Hmm tsja ligt eraan hoe ver ik kom… haha als jij goede ervaringen hebt met Spanje? :slight_smile:

Hoi,

Je kan ook op deze site kijken: http://www.hitchhikers.org/index.cgi?isquery=1;lang=nl;sk2=from_country;fromregions=europe;begin_index=0;sk1=start_date;toregions=europe;as=

om al van te voren contact te leggen met mensen die lifters willen meenemen (niet gratis)

Dat is geen liften hé. Dat is een taxi nemen.
Het spannende aan liften is net dat je niet weet wie je meeneemt en waar je gaat uitkomen.

Haha ja ik ben al vele sites tegengekomen… en ik denk toch echt dat ik bij voorkeur ga voor liften! Dat is toch het meest spannende… :-):wereld: Maar thanx voor de tip!! :slight_smile:

You’re welcome :hihi:

Veel succes met het vinden van en liftmaatje !

Hoi Tamara, ik dacht ook in Juli (10de) naar Frankrijk te willen liften. Ik moet naar Marseille, om daar familie te bezoeken. Ik spreek Frans. Ik heb geen enkele ervaring met liften, dus alles is nieuw. Ik wil graag om en nabij de 4 augustus in Marseille zijn. Als het liften erg snel gaat, wil ik naar een boeddhistisch klooster in de buurt van Bordeaux. Eenmaal in Marseille zal ik twee weken later de trein terug nemen naar Nederland, oftewel ik zal er niet bij zijn om terug te reizen. Maar goed, eerst kijken of er überhaupt iets te regelen valt? en o ja ik ben 20 jaar en heb dit jaar een tussenjaar gehad. Volgend jaar begin ik weer met studeren :slight_smile:

Hoi Raphael

Mijn bericht is al van 2010 en inmiddels ben ik al in Frankrijk geweest :slight_smile: Ik heb het uiteindelijk geregeld met een rit vooraf naar Geneve wat heel goed werkte en ik had daar met vrienden afgesproken… heel veel succes met het zoeken!! Groetjes Tamara

Oh hé wat een actie haha. Sorry, ik heb daar niet op gelet. Nou in ieder geval mooi dat het je gelukt was en bedankt. Moet goed komen :slight_smile:

hee

ik wil graag met je mee ,vertel eens wat voor plannen je allemaal hebt, ik heb vandaag alle tijd

groet

Hallo, ja ik heb in principe al iemand gevonden, die met mij mee zal gaan, dus dan zal ik met haar gaan, maar mocht dit alsnog niet doorgaan, dan is het plan als volgt: ik heb ong. drie weken om uiteindelijk in Marseille te eindigen, want daar woont mijn familie. In die drie weken (vanaf 10 juli tot 2-3 augustus) kan ik overal en nergens naartoe liften, als ik maar niet te ver van Marseille verwijdert ben (bijv. als we doorliften naar Spanje). In principe wil ik heel minimalistisch te werk gaan. Leven op blikken bonen etc. hahaha. Nee, maar in ieder geval proberen met zo min mogelijk er te komen :slight_smile: Ik zal je tijdig laten weten als het zeker is dat ik met die andere persoon ga. Zou je misschien een beeld van jezelf kunnen schetsen?