Zomer 2009 low budget avontuur! Liften en couchsurfen door Europa!

Hallo!!!

Ik, Miriam 31, ben op zoek naar een avontuurlijke persoon die zin heeft om met mij liftend door Europa te reizen (tijd nog bespreekbaar) en dan te kamperen en bij couchsurfvrienden te verblijven!

Dit couchsurfen wil zeggen dat je bij lokalen verblijft en een (leuke)tijd met hen doorbrengt, de echte manier van leven in een land ervaart en het is in principe kosteloos.
Ik heb al een leuk netwerk aan toffe couchsurfvrienden in Europa die we kunnen bezoeken oa Porto, Rome, Lucarno, Berlijn, Parijs.

Welke avonturier heeft hier oren naar?
GRZZZZ Miriam

Hey,
Ik ben Bianca en word in juni 25 jaar. Hoe lang en welke weken wil je gaan?
Groetjes Bianca

Hey Bianca,

Is nu nog bespreekbaar, kom net terug van Zuid Amerika…nog geen baan…nu aan het zoeken! Wanneer en hoe lang zou jij kunnen?
1 maandje is bv wel relaxed…
ken je couchsurfing?

grz Miriam

Hey Miriam, klinkt goed, ik ken t couchsurfing niet, maar lijkt me leuk, ik ben zelf 30 en heb een autootje, misschien net zo handig ipv liften.:zon02:

He Carmen,

auto is handig, maar wel duur en minder avontuurlijk…ik ben zelfs wellicht over te halen om te fietsen…kost alleen meer tijd…liften kan heel snel gaan! check couchsurfing.com!

GRz

He miriam,

Ken dat couchsurfen wel. Heb er van gehoord en heb site bekeken. Is inderdaad avontuurlijk. Dacht er zelf aan zo een netwerk op te bouwen maar dat kost tijd en veel reiservaring. Misschien kunnen we kijken of we samen avontuur tegemoet kunnen gaan?

Welke data wil jij vertrekken?

grtjs

mimoun

He Mimoun,

Couchsurfen is geweldig heb idd een leuk netwerk aan CSers. Toevallig zin om naar een grandioze couchsurf meeting te gaan in Berlijn (vanaf 28 mei tm pinksteren, meer dan 1000 gasten) check de site: berlinbeachcamp.org.
Leuk en ook goed voor je CSnetwerken. In juni heb ik wellicht mogelijkheden om een paar leuke (lange)weekendtrips te maken. De rest kan ik nog niets overzeggen, ben in afwachting van een baan als reisbegeleidster.
Hoeveel tijd heb jij eigenlijk en kun je kort iets over jezelf vertellen?

Grzz

He miriam,

Heb wel tijd maar dat is vooral afhankelijk van budget. Denk aan weekje of 4 maximaal. Ik ben zelf 28 jaar en kom uit rotterdam. Ben zzp’er (zelfstandige zonder personeel). Vandaar de vrije tijd en beperkt budget. Zou het liefst eind juli of begin augustus op stap gaan. En jij, welke periode had jij in gedachte? En kun je iets zeggen over het benodigd budget?

grtjs

mimoun

He Mimoun,

Mij komt half juni tot eind juni het beste uit, omdat ik opgeroepen kan worden als reisleidster. Kan je dan ook?? Als dat niet door mocht gaan…weet ik half juni pas…
Budget , moeilijk om precies te zeggen maar ligt aan waar je eet, of we een vluchtje ryanair pakken, liften CS kost niets…
Voor een check wie ik ben. Zie www.couchsurfing.com couchsurf op Miriam, uden
GRZZZZ

Hey,

Heb je site gezien. Erg leuk. Heb je bij al die mensen overnacht of online vriendschap afgesloten?

Over juni moet ik even nadenken. Weet zelf ook niet of ik kan dan. We zien dan wel.

grtjs

mimoun

He Mimoen,

Ik sluit geen online vriendschappen af op Couchsurfing, is volgens mij ook niet de bedoeling. Bij een aantal mensen heb ik overnacht, een aantal heb ik ontmoet op dezelfde locatie waar ik aan het couchsurfen was, ook contacten van grote couchsurfmeeting (dateren van circa jaar geleden…)…Als je in June kan, laat het weten…als ik in Juli wel zou kunnen…
Grz

Hoihoi,

klinkt echt super gaaf! Ik ben ook van plan om te gaan couchsurfen deze zomer. Dit is mijn profiel http://www.couchsurfing.org/people/globetrotster/
Ik zou graag samen met je het avontuur aangaan, maar ik kan helaas enkel pas vanaf eind juli.

Als je in juni gaat alvast veel plezier!

Kirsten

Hoi Miriam,

ik ben Rianne, 26 jaar en ook lid van couchsurfing. Zelf zou ik ook graag liftend door Europa gaan (het liefste Scandinavië). Met liften heb ik ook ervaring opgedaan in Frankrijk, Spanje en Schotland. Zelf heb ik wel pas tijd vanaf half juli. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel! Je kunt ook m’n profiel bekijken bij Rianne, Arnhem.
Groetjes,
Rianne

Jaaa couchsurfing! Leuk, ik heb precies hetzelfde idee. Ik heb van 7 juli tot 2 augustus de tijd om te gaan en staan waar ik wil. Heb mijn kamer onderverhuurd maar heb nog geen reisbestemming :wink: Ik wil dolgraag eens liften, maar wil dat wel met nog een meid doen. Ben (bijna) 22 en net afgestudeerd CMV’er. Heb veel gereisd, o.a. in west afrika en europa. Hou van heel low-budget met soms een party-uitspatter met wat rosétjes, hou van lokale bevolking en lekker primitief. Cultuur & kunst & shoppen zo hier en daar. Lokale barretjes en restaurants. Veel zien in weinig tijd maar zo af en toe een grasveldje.

Misschien via Ryanair goedkoop ticket ergens heen en dan liftend terug?

Groetjes!

CS: Milou Peperkamp, Amersfoort
Gebruikersnaam: miloutjes
Mail: [EMAIL=“miloutjes@hotmail.com”]miloutjes@hotmail.com

Ook ik sta op CS (Sista Whistle) en heb er leuke ervaringen mee. Binnenkort CS in JA. YEAH MON!!
Wel handig om vooraf wat vriendschappelijk contact te leggen, i.p.v. te denken dat iedereen altijd welkom is…

Verdere lowbudget-tip:
Check
www.meerijden.nu en www.hichhikers.org Ook geweldige sites!

Greetings, Nagiha.

Bedankt voor de tips Nagiha!
Wat bedoel je met CS in JA? Japan?
Door omstandigheden heb ik mijn reisplannen verschoven naar circa okt nov en verder dit jaar! Wie nog zin en tijd heeft!?

Grz Miriam

Couchsurfing in Jamaica…

Miriam, lees je berichtje wat laat, maar voor komend jaar volgende tripjes op de agenda staan, gelijkaardige stijl als de jouwe:

• april 2010: naar zuid-spanje (door frankrijk, via oostkust & zuid-zuid-spanje)
  • eind-aug/begin-sept 2010: naar griekenland (via kroatie, bosnie, montenegro, albanie, macedonie)

Voor beide trek 'k 3 volle weken uit. Reden locatie: vrienden wonen daar. Met wagen, zal op die 100 euro benzine niet komen, en handiger bij groep van 4 ofzo. Met twee is liften overweegbaar idd. Nog geen CS-netwerk, ma zo wel door Zwitserland getrokken in’t voorjaar (Meet and Stay with Locals All Over the World | Couchsurfing).

Mocht dat je wat lijken, of indien zelf concrete ideeen, stuur gerust pm, dan gevek wel fb-account door enzo, en zien we wel of 't es past. Qua stijl zitten we alvast op eenzelfde lijn vermoedek :wink: