Medeforumers advies s.v.p mogelijk belazerd

Zoals jullie in een andere thread hebben gelezen gaat het zwemmen met de dolfijnen niet door.
Dit is de waarheid,immers andere reisburo sites melden dit ook.

De andere kant van het verhaal is dat ik deze tour vooraf moest betalen.
Iets waar ik op tegen ben maar het kon niet anders.

Nu krijg ik steeds maar weer nietszeggende antwoorden m.b.t het terugbetalen van het geld.

Ik heb inmiddels mijn Creditcard Maatschappij ingelicht,een mogelijke cashback kan tegenwoordig tot 13 maanden na dato vroeger was dat 30 dagen.

Het reisburo is TAF aangesloten.

Wat kan ik nog meer doen ?

Vrijdag vertrekken we en we houden de moed erin cheer

Gr Searcher

denk niet dat je veel meer kunt doen dan je credit card maatsch. inlichten, heb je die dolfijnen touur via je reisburo gebeoekt?.

Ik heb de dolfijnen tour geboekt via een reisburo gerund door een zwitser.
Uiteraard na aanbeveling van anderen.

Misschien komt het nog goed,met Thais geduld.

Ik had het dolfijnenzwemmen ook geboekt en vooraf betaald maar ik kreeg netjes een mail dat ze vanwege een renovatie gesloten zijn en dat ik mijn geld terug krijg bij aankomst in Bangkok. Ik heb alles geboekt bij Greenwoodtravel en ben daar dus heel blij mee. Succes en hopelijk krijg je je centjes gewoon terug. Fijne vakantie.

Ik neem aan dat je de TAT bedoeld, deze zou je ook nog kunnen inlichten maar ik weet niet of ze hier wat aan doen, of kunnen doen. Succes in ieder geval!

Hierbij de site van TAT http://www.tourismthailand.org/.

Ik hoop het ook,bedankt allemaal.

Tat kan zeker wat doen. Het reisbureau heeft er een borg gestort, die gebruikt kan worden voor dit soort zaken om de klanten terug te betalen.
Dus ik zou bij het reisbureau langsgaan, als dat niets oplevert bij een tat kantoor in dezelfde plaats.
Of het alle moeite waard is is aan jou.

Volgens mij kom je al wat langer in Thailand en dan weet je: “Chaa yen yen!”
Volgens mij kom je ook al wat langer op dit forum en dan weet je: “De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.”
Gewoon rustig afwachten en zien wat er gebeurd. Misschien dat de Thaikes een geweldig en onvergetelijk alternatief in petto hebben.
Niet druk maken dus en zwem ze!

bijv zwemmen met haaien

Bijvoorbeeld…dat vergeet je nooit van je leven (zolang als het duurt!)

Helaas geloven veel mensen dat haaien gevaarlijke en rooflustige monsters zijn, maar dat is geenszins het geval! Haaien zijn prachtige vissen, die helaas te vaak koelbloedig worden afgeslacht en met uitsterven worden bedreigt.

Afhankelijk van de haaiensoort is het niet altijd verstandig om met ze te zwemmen, maar duiken met haaien is niet gevaarlijk. Zelf heb ik met raggies, dogsharks, pyjamasharks en great whites gedoken in Zuid-Afrika. In Indonesie heb ik nursing sharks en whitetips en blacktips gezien. Ook in Engeland ben ik wel eens een hondshaai tegengekomen. Ik hoop nog veel haaien te zien, en ik hoop ook dat de vooroordelen ten aanzien van deze dieren ooit de wereld uit worden geholpen.

1 like

dat weet ik as ook meer een geintje, duikk zellf ook. In Zuid afrika ook met de great white gedoken hier met bull sharks, whale sharks ed. gedoken.

whale shark was waanzinnig, maar mn mooiste ervaring was zwemmen met dolfijnen in Nieuw zeeland, gewoon op open zee niet in een dolfinarium.

heb een hekel aan dolfinariums, nogmaals voor degene die de docu niet kennen: The Cove(oscar winnaar) bevat beelden die als schokkend kunnen worden ervaren.

Meest voorkomende haai hier is de luipaardhaai of zebrahaai. Op verschillende duikplekken is de kans om die tegen te komen erg groot.

Ik ben niet zo goed met het zien van haaien… Heb de meesten gemist by Elphinstone (Egypte) en ook in Tofo (Mozambique). Maar als ik weer eens in de buurt ben kom ik het zeker proberen!

Het betalen van mijn opleiding heeft echter hogere prioriteit, en ik wil ook weer eens naar mijn familie in Indonesie. Keuzes, keuzes… Argh! :mad: