Hallo,
Wij gaan van 25 juli tot en met 13 augustus voor de eerste keer naar Thailand.
Ons schema is Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, Pattaya, Bangkok.
Weet iemand van jullie waar je in Thailand met dolfijnen kunt zwemmen?
Dat lijkt me echt heel erg leuk, en dat wil ik dan ook graag van tevoren reserveren.
Alle tips zijn welkom.
hallo in thailand kan je inderdaad met dolfijnen zwemmen en vooraf boeken is wel aan te raden omdat ze vaak enkele weken vol zitten dit kan in Chantaburi
groet dirk :chin:
Mocht je het makkelijker vinden, je kan ook boeken bij,
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/reizen/kohchang_dagtochten.php (onderaan de pagina) Dit gaat nu toevallig over Koh Chang maar ook vast via elders te boeken!
Wij zijn niet geweest maar een vriendengroep die we op Koh Chang hebben leren kennen wel, deze groep had niet van te voren geboekt maar het bij een lokaal reisbureautje gedaan op Koh Chang. Maar ongetwijfeld dat het elders ook kan! (kon zelfs bij ons hotel)
Moet er wel bij vermelden dat dat eind oktober was. Dan is het rustiger dan in juli/augustus gezien dat dan de Westerlingen met z’n allen richting Thailand vertrekken;-)
En ook niet geheel onbelangrijk, ze vonden het een fantastische ervaring! Neem een makkelijke camera mee! De groep waar ik het nou over heb had wel meer dan 100 foto’s gemaakt door de begeleider met wie ze het tripje hebben gemaakt! Wij hadden nu geen tijd meer, zaten al bomvol en wilden ook wat rust (ghe lijk wel een oude knakkerd) maar staat voor de volgende keer zeker op ons lijstje!
Ik zeg trouwens makkelijke camera omdat, wij hebben een spiegelreflex, veel is onscherp geworden omdat degenen die foto’s maakten tijdens de olifanten tocht er niet goed mee wist om te gaan. Beetje lastig uitleggen, heeft met scherp stellen te maken. Maar als je een spiegelreflex hebt dan snap je vast wat ik bedoel. En is uitleg totaal overbodig.
was dit op koh chang zelf? ik vraag dit omdat Chantaburi vlak bij koh chang ligt en het dus op die manier makkelijk een dag toch zou kunnen zijn
Nee, was ook in Chantaburi. Het is idd een dagtocht vanuit Koh Chang. En geboekt vanuit Koh Chang.
De info die ik gaf was eigenlijk een aanvulling op die van jou. Ik ben namelijk zo’n iemand die liever via een NL site boekt, heb ook geen creditcard namelijk. Al weet ik niet of je een credit card nodig hebt om via Chantaburi zelf zeg maar te boeken. Dus misschien gaf ik ook wel loze info. Maar mijn enthousiasme kan nog weleens doordraven zeg maar!:redface:
hihi dat geeft niets want je kan beter te veel info hebben als te weinig en enthousiasme als het om thailand gaat daar kan ik me echt alles bij voorstellen
ik heb toen inderdaad met mijn creditcard geboekt maar of dat dit noodzakelijk is weet ik niet
wij zijn er zelf naartoe gegaan en dan betaal je gewoon aan de kassa.
je kunt op koh chang de tripjes ook boeken bij de kantoortjes, dus gewoon contant betalen.
Dit is inderdaad een goeie tip, zelfs met zo’n digitaal ding zitten er nog een hele hoop “vage” foto’s tussen. Het helpt waarschijnlijk als je van tevoren de fotograaf even uitlegt hoe je het beste foto’s kunt maken met je camera
.