Matang Wildlife Centre of Semonggoh Orang Utan Sanctuary bezoeken?

Hallo,

Even een vraagje. We willen een Orang Utan opvang / reservaat bezoeken. Nou heb ik gelezen dat er 2 zijn, het Matang Wildlife Centre en Semonggoh Orang Utan Sanctuary. Over de laatste lees ik heel veel, maar over de 1e bijna niets. Weet iemand welke het leukst / best is om heen te gaan?

En weet iemand ook of het in 1 van de 2 mogelijk is om een (jonge) orang utan vast te houden of bijvoorbeeld de fles te geven?

Bedankt alvast!

Gr. Sander

Voor onze reisverhalen kijk op : http://maartenensander-reizen.webklik.nl

Het doel van de opvang is om de beesten weer klaar te maken om in het wild te kunnen (over)leven. Denk je dat je dan handig is wanneer de beesten aan mensen wennen en ze door hen geknuffeld en gevoerd kunnen worden? :mad:

Ik ben alleen Semonggoh geweest. Je mag daar (gelukkig!!!) niet knuffelen en voeren, maar je kan wel kijken hoe de beesten 2 keer per dag gevoerd worden. Dat voeren is op een platform, en je kan er niet al te dicht bijkomen. Wel dichtgenoeg om de orang utans te zien, maar daar is echt alles mee gezegd. Het voer wordt bewust zo eenzijdig mogelijk gehouden, om vooral maar te stimuleren dat de beesten zo snel mogelijk hun eigen voer in het wild gaan zoeken.

Hallo Jenny,

Dank je voor je bericht. Ik begrijp wat het doel is van de opvang, echter kan ik me ook zo voorstellen dat er wellicht jongen zijn die allereerst met de fles gevoerd moeten worden, voordat ze uberhaupt kans hebben tot overleven.

Zijn er misschien andere mensen die in Matang zijn geweest? Ik kreeg nl. de indruk van verhalen die ik las dat dit een wat mindere toeristische trekpleister is als Semonggoh.

Alvast bedankt!

Gr. Sander

Voor onze reisverhalen kijk op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl