Ik ga in juni met 2 vrienden op vakantie naar Marrakech. Ik ben van plan om voor 2 weken een appartement/huis te huren.Weet iemand misschien een leuk en betaalbaar appartement in het centrum/Medina?
Ik heb begrepen dat de Medina het oude centrum is. Kan iemand mij ook vertellen wat de afstand is tussen de Media en het nieuwe centrum?
de mdina ligt gewoon aan de rand van de nieuwe stad [of andersom als je wilt]-maar het min of meer centrum van de cite nouvelle (mcDonalds!) ligt zon 2-3 km er van de ingang Djemaa el-Fna (met die vierkante moskeetoren)-het treinstation ligt ten westen van die McDo-nog zo’;n 2 km. het grote interlokale busstation net buiten 1 van de stadspoorten-meer oostelijk van ‘‘centrum’’. kan je allemaal (wie had dat nou gedacht?] gewoon in elke reisgids met stadsplan zien.
het is net aan te lopen-er zijn stadsbussen (vraag even de wachtenden welke je moet hebben) en er zijn 1000en petite=shared/deel taxis’(kost iets van 1 eur/rit/pp, meen ik-maar het was al weer een tijdje terug dat ik daar was)