Marrakech dec 2010

Wie gaat er ook naar Marrakech tussen 4 en 11 dec 2010 ?
Ik zoek iemand om daar samen mee op te trekken. Ik dacht een excursie te doen naar Atlasgebergte en essaouirra,…
Kwestie van daar niet altijd als vrouw alleen rond te lopen.
Eventueel ook kamer delen want voor een single -kamer betaal je bijna altijd voor 2 personen…En ik wil ook liever niet in een slaapzaal gaan liggen waar op elk uur van de nacht nog iemand kan binnenkomen…

Ben al in Zuid-Marroco geweest.
Ik hoop er ook veel te kunnen fotograferen.(volg avondschool)
Sabine, 43 jaar

Ik vind Marokko niet echt een aanrader als vrouw alleen. Ik ben In Tanger, Marrakech, Rabat, Meknes en Fez geweest. Ik was met mijn vriend, maar vond de blikken al vervelend (en ik liep er best “bedekt” bij). In Tanger en Rabat is het relatief rustig, maar in de andere steden wordt je continue aangesproken en aangeklampt. Ik zou een groepsreis overwegen of een man meenemen.

Ik ben er dit jaar geweest met een groepsrondreis en Essaouira is zeker een aanrader. Ik vond het een heel erg leuk plaatsje! En over het lastig vallen… ik had er geen last van maar ik was dan ook met een groep waarvan de helft Marokkaanse Nederlanders en ik was met mijn vader dus ik had nergens last van. Behalve toen ik een keer alleen op pad ging toen wel maar tis hoe je er zelf mee om gaat… dus ik vind het wel kunnen alleen als vrouw.

Bedankt.
Ik begon me toch af te vragen of ik er veilig kon rondlopen alleen…
Maar ik heb al ervaring opgedaan in Tunesië en Egypte met opdringerige mannen dus het zal wel lukken.
Luid in hun eigen taal roepen of ze niet beschaamd zijn schijnt ook te werken…als ze je aanraken…
Dat moet ik nog even oefenen…:slight_smile:
Ik heb besloten om couchsurfing te doen.