Marquesas Islands

Marquesas Islands

Lijkt mij erg erg maar dan ook erg mooi.
ik heb een heel lang geleden een kleine docu gezien…zou graag meer zien.

Is vrij lastig te komen denk ik?
Ik en mijn vriendin willen kant van samoa mischien opgaan vanaf azie…

Is het daar erg anders dan op samoa/morea?

En mag je er voor langere tijd blijven??
is het duur? eten slapen etc

Welke eilanden zijn aanraders?

Alvast bedankt

De Marquesas horen bij Frans Polynesie, kun je dus alleen komen vanaf Tahiti, per vliegtuig met Air Tahiti (duur) of met de Aranui vracht/passagiersboot (heel duur).
Meer info is makkelijk te vinden via bv. google en wiki of in de lonely planet of andere reisgidsen die je ook in een goede bibliotheek vindt.
Mo’orea hoort ook bij FP, ligt naast Tahiti, snelle en goedkope ferryverbinding.
Samoa ligt duizenden kilometers ten westen van FP, heeft er geen directe verbinding mee, je moet vliegen via New Zealand om tussen de twee te reizen.

Correctie: De Molukken en Timor valt geografisch, cultureel en etnisch gezien ook onder Melanesie.

West Samoa ben ik geweest. Ik had toen een retourtje Amsterdam - Auckland met op de heenweg een tussenstop in Fiji van een paar weken, toen naar Auckland paar dagen en op de terugweg Samoa als tussenstop van een paar weken.

Dus je kan het als een stopover met een retourtje Auckland boeken.

Als je via Azie wil gaan dan kan je het goedkoopste RTW ticket nemen (= van KLM en Air NZ). Ik heb deze route de andere kant op gedaan AMS - LA - Cook Eilanden - Auckland - Tokyo - Amsterdam. (Je kan ipv Cook eilanden gewoon Samoa kiezen). Je moet alleen ff kijken of dit ticket ook kan als je begint in Azie en via de pacific en USA weer terug gaat.

Samoa is echt heel mooi en nog heel ruig en puur, met maar een beetje toerisme, ik ben op 2 eilanden geweest Upolu en Savaii. Ter plaatse is alles heel goedkoop. Dus als je er eenmaal bent is het een goedkope bestemming. Maar er zijn dus niet veel toeristen, je komt er af en toe wel eentje tegen maar niet bij bosjes.