Hallo :rolleyes:
Jullie begrijpen zeker al dat alle reisverhalen van bovenstaande landen niet hier in een documentje passen. Kom daarom eens kijken op onze website:
voorbereidingen voor een lange reis (overland) door Afrika
mooie foto’s
spannende reisverslagen
etc.
Wil jij bijvoorbeeld weten hoe het is om vast te zitten met je auto in de sahara? :o Hoe we corrupte douaniers om de tuin leiden? Van wie de voetstappen om onze auto waren in de holst van de nacht toen we in onze daktent lagen? :huh: Of hoe het kwam dat we door Afrikaanse bijen werden aangevallen? Waar je heerlijk kan relaxen aan het strand en ga zo maar door!
Ik plan samen met een vriendin dezelfde trip, maar dan omgekeerd. Van Ghana naar Marokko.
Ik wou op de link klikken, maar die bestaat niet meer. Hoe hebben jullie de reis aangepakt? Hadden jullie voor elk land op voorhand een visum? Konden jullie zonder problemen de grenzen passeren? Met die vragen zitten we nu.
Het zou leuk zijn om van jullie wat tips te krijgen.
jullie willen anders om , hebben jullie daar vervoer?
Want wij gaan 5 januari met een landrover naar Mopti in Mali , en wij vliegen terug.
Mischien is het een optie als jullie met de landrover terug rijden naar nederland.
Wat is de reden precies om deze tocht enkele reis per auto te doen en niet gewoon ook terug te rijden? Ik leest dat heel vaak. Heeft het iets met visa te maken of met tijdgebrek?
Nou, lekker 3 dagen zitten zweten in een volgepropt busje waar je de hele tijd op je spullen moet letten, en dat om 100km verderop te komen! Veel leuker!
Wij staan aan de vooravond van een lange overland trip langs de westkust van Afrika. We overwegen door het zuiden van Mali oa Guinee te bypassen. Heeft iemand meer informatie over de huidige situatie in Zuid-Mali. Is het mogelijk hier doorheen te reizen?