Hoi allemaal,
we waren in 1996 in Marmaris (in hotel Mares) en zijn van plan om er dit jaar nog eens terug naartoe te gaan. Nu lees ik overal dat Marmaris de laatste jaren zo is ingepalmd door het massatoerisme met als gevolg dat de Turkse sfeer er zo goed als verdwenen is. Is het echt zo erg gesteld?
Groetjes, Bart.
Hoi Bart,
Dat klopt wel een beetje, je kunt gewoon echt merken dat Marmaris super toeristisch is geworden. Ben er afgelopen jaar in juli en oktober geweest, en in oktober merkte ik echt pas weer dat ik in Turkije zat. In juli zijn er zóveel Nederlanders dat als je je ogen sluit het idee hebt dat je ook in Salou kunt zitten. Maar ik vind het ook wel weer heel leuk hoor, maar als je echt voor Turkije komt… Ja je hebt natuurlijk nog wel restaurantjes, barren en discotheken waar je de Turkse muziek naar buiten hoort galmen, en de bazaar dan, maar voor de rest… Ja tis net of je er van houdt of niet, ik vind het alleen maar leuk als het zo druk is. :rolleyes:
Groetjes Bianca
Bart
Niet alleen het massatoerisme heeft eea veranderd.
Marmaris had in de bazaar altijd zo’n lekker sfeertje, en nu dat alles daar spik en span gemaakt is(overdekking met metale bogen, marmerren vloeren recht en netjes) kun je in elke badplaats lopen.
Het allerergste vind ik nog wel dat in de toeristische omgeving(de strook langs het strand enzo) er geen moskee meer te horen is. De enige is die in het centrum, en dan weer vanaf de wasstraat(meer naar achteren op de hoogte van het militaire gebied) kom je ze weer tegen
!!
Wij hebben niets met het islamitische geloof, maar het hoort bij ons bij Turkije! Vroeger stonden overal moskeeen en anders had elke hoek van de straat een luidspeaker, maar nergens meer.
Ik zeg niet dat het allemaal niets meer is, maar voor ons(al 7 keer marmaris 1ste keer 13 jaar geleden) heeft het z’n charme verloren
.
Annemiek
ja, dat vind ik ook beppie ![]()
maar het is er wel nog steeds heel gezellig en leuk, en we kijken er nog steeds ieder jaar naar uit om terug te gaan ![]()
groetes, kahya
ondanks die veranderingen die erin er het verleden zijn geweest, vind ik marmaris nog steed gezellig en leuk om naar toe te gaan. Ik zelf vind alanya het salou van turkije is geworden en marmaris daar nog lang nie. Maar alles blijft veranderen alles bijv over 4 jaar weer treug gaat naar marmaris of naar een andere populaire plaats in turkije, dan kan er blijf alleen nog een paar dingen van cultuur invloeden te zien zinn. Eigenlijk mag dit niet gebeuren, Maar ff over moskees in Marmaris. Vlabij Hotel Pineta Staat een Moskee die ik wel vaak om 5 uur sochtends hoorde. en weer zie j weer een moskee in het centrum en bij militaire/ mariene basis.
Er zijn wel veel toeristen die het afgelopen jaren marmaris hebben ontdekt en vooral de jongeren komen nu graag in de zomer naar marmaris toe. Maar als je naar De bekendste pllasten in spanje, frankrijk, griekenland gaat het je ook te maken met massatoerisme. Het hang er van af hou je van op naar plaatsen op vakantie te gaan waar veel toeristen komen of nie. Maar het ieder menig voor zich
Maar ik zekers wel weer een voor de 3e keer terug naar Marmaris.Maar nu ga ik voor veranering naar Side toe.
besmile
Hmmm wij twijfelen nog steeds heel erg tussen Side en Marmaris…In Side zouden we kiezen voor Side Star Park en in Marmaris voor Blue Bays. We moeten binnenkort toch maar 's een beslissing nemen, zijn nu al zo lang aan het kijken…Wordt er een beetje gek van :unsure:
Groetjes, Diamond
Bij ons is de beslissing genomen: we gaan eind augustus voor 2 weken naar Marmaris. Vooral de prachtige natuur en de mooie boottochten die je er kunt maken, hebben onze keuze bepaald.
En natuurlijk het feit dat we Turkije zo’n geweldig vakantieland vinden.
Groetjes, Bart.
Wij weten het nog steeds niet, wordt er een beetje gek van zo langzamerhand. Wat een luxeprobleem zeg. Vraag me af of wij Side niet te rustig zullen vinden…Alanya vonden we beiden super, maar daar willen we dit jaar niet naartoe. Misschien toch beter om dan voor Marmaris te kiezen?
Groetjes, Diamond
Hoi, hoi ! Ik ben al tweemaal naar TURKIJE geweest in 7 jaar tijd, en ik heb er niet echt een verschil gemerkt ?! Hoe meer je naar het centrum van MARMARIS gaat, hoe drukker, en dit vooral aan de haven, dat is normaal, maar dat het veranderd is, meer toerisme, neen hoor…
Marifer
De eerste keer Marmaris is voor ons 13 jaar geleden.
Jij schrijft in 7 jaar tijd al 2 keer naar Turkije geweest te zijn, wij gaan al 15 jaar, 2 keer per jaar!!
En het word drukker, veranderd, en er zijn meer toeristen, echt waar!!
Dat er geen(of bijna geen) moskeeen in het toeristengebied zijn, zegt eigenlijk al genoeg!! Normaal staat er 1 op elke hoek!
Waar nu het nieuwe centrum zit, zat vroeger niets!!
En neem alleen het feit dat in de Tansas ham en bacon te koop is, en tegenover de vismarkt een varkensleverancier zit!! Dat kon je je niet voorstellen in de beginjaren!!
Maar dat alles doet voor bijna iedereen niets af aan het feit dat je er een prima vakantie kan houden! En je er heerlijk kunt ontspannen enzo, de mensen vriendelijk zijn, en het nieuwe oude centrum de meeste toeristen erg aanspreekt.
Voor mij heeft Marmaris zijn glans verloren, dit terwijl ik 3 jaar geleden altijd zei minstens 1 keer per jaar daar heen te willen.
Diamond, zoals ik al zei, je kan er prima heen, en het is er zalig. Zat te doen en zien, en een heerlijke omgeving om ook nog lekker niets te doen.
Groetjes
Annemiek
Hoi,
Ik ga in mei voor de 4e keer naar Marmaris. Was daar 3 jaar geleden voor het eerst, ook de 1e keer in Turkije. Ik ben nog nooit ergens anders geweest in Turkije, dus daar kan ik niet over oordelen. Marmaris vind ik helemaal top, het heeft alles wat ik zoek voor mijn vakantie. Natuurlijk is het super toeristisch, maar ja daar kies je voor nietdan? Voorlopig ben ik daar nog niet uitgekeken. Overdag lekker luieren en 's avonds lekker uitgaan. Mogelijkheden genoeg, voor elk wat wils. Ik ben 44 en voel me daar echt niet een ouwe troel als we uitgaan in Barstreet. Gelukkig is het daar nog mogelijk om als oudere jongere ook eens gek te doen…!
Dus voor mij voorlopig Marmaris, en de oproepen van de Imam vanuit de Moskee horen ook daarbij, echt prachtig om te horen, ja ook 's morgens vroeg!