Mardi Himal trekking

Hoi,

ik wil in oktober een trekking doen in Nepal. Van ongeveer een week. Nu heb ik zelf al eens de annapurnaround en de poonhill trekking gedaan dus wil graag iets anders. En daarnaast hoop ik een trekking te doen dat niet al te toeristisch is aangezien het in oktober echt hoogseizoen is. Nu werd ik gewezen op de Mardi Himal trekking. Ook eentje die start vanuit Pokhara. Minder populair tot nu toe dus minder druk. Wel hoor ik dat de accommodaties echt minder zijn dan in heel veel andere trekkingsgebieden. Dat eerder alleen kamperen mogelijk was, maar dat sinds kort enkele Nepalezen die daar wonen wat logeermogelijkheden aanbieden. Dat kan aan de ene kant fantastisch zijn omdat het authentiek is, maar aangezien ik met mn ouders ga die niks buiten europa gewend zijn moet het ook niet té basic zijn … in de zin van ratten en slapen op een houten pallet… Wel een beetje basiscomfort zoals de lodges in het annapurna gebied. Iemand ervaring mee in het MArdi Himal gebied?

De lodges tijdens de Mardi Himal Trek zijn prima en worden alleen maar beter nu de route steeds populairder wordt. Je slaapt dus zeker niet op houten pallets en tussen de ratten, maak je geen zorgen.