Maori

Hoi, heeft er iemand tips waar ik het beste de Maori cultuur kan opsnuiven in Nieuw Zeeland? Liefst echt plekken waar ze wonen en leven, geen musea. Groetjes Sonja

Zou ik ook erg graag willen weten

Dè plek voor Maori shows is Rotorua. Er is daar een Thermal Park waar iedere dag shows gegeven worden en waar carvings en kleding gemaakt worden. Verder kom je de Maori cultuur eigenlijk overal wel tegen. In ieder hostel hangen of liggen wel flyers met wat er in de omgeving te doen is, check die gewoon als je er bent.

Ik heb zelf een mooie hangi bijgewoont in Queenstown, klein, cosy, echt een familiebedrijfje.

rotorua is wat dat aangaat the place 2 b!!
grtz jaap

Bij Roturoa ligt een Maori dorpje genaamd “Te Whakarewarewatanga o te ope taua a Wahiao” of in normaal uitvoerbare taal “Waka”. Dat ligt midden op een thermisch actief gebied. Beetje toeristisch, maar dat begint alles daar langzamerhand te worden. Wel leuk om te bezoeken. Ze voeren daar ook de traditionele Haka op. (dans)
De gids die daar rondleidingen deed wist ook ontzettend veel te vertellen over de Maori cultuur.

Hey
Voor echte Maori cultuur ga je NIET naar Rotorua, hier is alles ingestudeerd voor toeristen.
Wil je de echte leefomgeving en cultuur van de Maori’s zien ga dan naar de East Coast.
Dit is een plek die veel toeristen overslaan, maar echt de moeite waard is en al helemaal als je geinteresseerd ben in de Maori cultuur.
Er is een Kiwi bus die deze ronde doet, die geloof me, heel anders is dan de Kiwi bus die de rest van het land rondgaat. Maar het mooiste is als je zelf met de auto deze kustroute doet.

Dat het ingestudeerd is voor toeristen ben ik met je eens, maar wat is daar mis mee? Je komt het heus niet zomaar meer tegen in New Zealand dat je wordt begroet door een man met een speer in een rieten rokje die zijn tong naar je uitsteekt…

Tuurlijk zijn er vast betere plekken waar het orgineler en echter is, maar je moet maar net de tijd en de mogelijkheid hebben om daarnaar op zoek te gaan. Voordeel van Rotorua is, is gewoon dat het allemaal erg gecentreerd is.

Niks mis mee.
Maar volgens mij was de vraag : Het liefst waar ze echt wonen en leven?
Dus dit is mijn antwoord.