Is dat haalbaar en goed te doen? We landen in Manilla en vertrekken 3 weken later ook weer vanaf daar. Wat zou de beste route/volgorde zijn? Iemand tips voor de leukste verblijfplaatsen op die eilanden?
En tot slot, aangezien we stadsmensen zijn willen we sowieso 2/3 nachten in Manilla blijven. Welke wijk is het leukste om hotel te pakken? Iemand tips? Budget zo rond 20-40 euro per nacht.
Denk dat het handigst is om vanuit Manila naar Cebu te vliegen, vanaf daar kun je alle kanten op. Vliegen naar Butuan of Cagayan de Oro om naar Camiguin te gaan. Vanaf Cebu kun je vliegen of met fastferry naar Bohol en Negros. En ook naar Palawan kun je vliegen vanaf Cebu. Vanaf Palawan (puerto princesa kun je dan weer terug vliegen naar Manila.
Opmerkelijk dat jullie 3 nachten in Manila willen blijven, meeste mensen willen zo snel mogelijk weg, of de meeste willen de stad zelfs niet zien ,en vliegen bij aankomst gelijk door.
Persoonlijk vind ik het oude stadscentrum Intramuros het leukst. Probeer een wandeling met gids Carlos Celdran te regelen, zoek even op google. Is zeer interssesant, weet alles van het oude Manila.
Drie weken zal wel krap worden denk ik. Camiguin is piepklein eiland, heb je in 2 dagen wel gezien.
Andere eilanden zijn allemaal groot, denk dat je 1 van deze moet schrappen, anders word het een haast vakantie om alles te kunnen zien.
Negros ben ik nooit geweest, dus kan ik weinig over zeggen. Palawan waar ik zelf woon is groot zo 600 kilometer lang , alleen al de highlights van Palawan ben je toch gauw 1 week mee zoet.
Lijkt me veel te veel in 3 weken. Leuk hotel in het centrum van Manila is Bianca’s garden hotel. Lekker rustig maar bij het uitgaanscentrum, zwembad in de tuin dus een lekkere plek om bij te komen.
Zelf zou ik 1 bestemming schrappen zodat je voldoende tijd hebt voor de rest. Leuke, centrale accomodatie in Bohol vonden we NutsHuts al is dit alle behalve in de stad. Rustig en afgelegen aan een rivier maar met de mooiste jungle geluiden als je 's avonds in je hangmat hangt met een biertje! Beide hotels zijn te vinden op internet.
Veel plezier!