Malinese mannen... en vrouwen

Naar aanleiding van de ervaringen van Renootje - zie haar reactie bij 'Is Mali veilig? - wil ik graag aandacht besteden aan dit onderwerp, om toekomstige Mali-reizigers beslagen ten ijs te laten komen.

Ja, de Malinese mannen, ze kunnen nogal eens in je comfortzone komen. Net als in diverse andere situaties geldt: wees duidelijk en wees zonodig nog duidelijker! Mijn ervaring is dat Malinese mannen inderdaad makkelijk contact met je leggen en je met het grootste gemak voorstellen om ‘te gaan dansen’ of ‘wat energie uit te wisselen’. Veelal gaat dit gepaard van veelbetekenende lichaamsbewegingen, knipogen en lachjes. Een enkeling draait er helemaal geen doekjes om, die geeft gewoon direct aan dat hij wel met je naar bed wil. Ook een ‘huwelijksaanzoek’ word makkelijk gedaan, hoewel het veelal niet al te serieus is.

Mijn eigen ervaring is dat de meesten al afdruipen als je hartelijk in de lach schiet en dat het volstaat om aan te geven dat je geen interesse hebt. Sommigen proberen het dan nog een keer, maar zodra ze merken dat je het meent, laten ze je met rust. Het kan ook helpen om te zeggen dat je al getrouwd bent, dat je man binnenkort komt en dat hij heel jaloers is. Omdat de meeste Malinese mannen zelf nogal jaloers van aard zijn, laten ze je dan al snel met rust. Ze krijgen het liever niet aan de stok met een westerling!

Niet om het gedrag van deze Malinese mannen goed te praten – zeker niet! – maar het is ook niet zomaar ontstaan. Ze treffen met enige regelmaat blanke vrouwen aan, die maar al te graag op deze voorstellen ingaan of zelf met het voorstel komen. Ik ken hier ook gidsen, die zich bont en blauw ergeren aan de vrouwelijke (en homoseksuele) toeristen, die denken dat de gezamenlijke nachten ook bij het geboekte arrangement horen.

Sekstoerisme beperkt zich niet tot mannen die ervoor naar Azië reizen…!

Voor de mannen: ja, er zijn ook Malinese vrouwen en meisjes, die hun ‘diensten’ makkelijk aan je aanbieden. Ook als dit in eerste instantie kosteloos lijkt, zul je achteraf vrijwel altijd tot de conclusie komen dat het dat niet was en dat er financiële belangen in het spel waren. Het meisje gooit al haar charmes – en haar lichaam - in de strijd om dingen van je los te krijgen, al dan niet met zielige verhalen. Van kleine cadeautjes (in het begin) tot beslist noodzakelijke scooters en dure kleding na een paar dagen/nachten samen. En als je hier niet op in mocht gaan, zul je wellicht op een moment ineens je portemonnaie of spullen kwijt zijn. Vakkundig door een handlanger verduisterd, terwijl jij ‘met andere dingen’ bezig was, en nooit meer terug te vinden natuurlijk. Uiteraard ook tot ‘groot verdriet’ van je ‘geliefde’.
Een gewaarschuwd man telt voor twee :slight_smile:

Van een heel andere orde, maar niet onbelangrijk: Als je op de avances van een Malinese man/vrouw ingaat, wees je bewust van de - volgens de statistieken aanmerkelijk hogere - risico’s van Aids en geslachtsziekten.