Mali 4-11 januari 2012

Hallo
Ik ga een vierlandenreis maken, te beginnen met Mali.
Van Bamako naar Segou en dan Sikasso. En een stukje bootjevaren.
Ik heb daar een vriend die mij gidst, maar ik krijg niet een duidelijk beeld van wat er te doen of te zien is. Misschien heeft hier iemand nog een tip?
Bedankt
Ton

Hallo Ton,

Je schrijft dat je geen duidelijk beeld krijgt van wat er te doen/zien is. Waar doel je precies op? Als je een reisgids als de Lonely Planet er op na slaat, zul je er al een boel informatie in aantreffen, waar je een beetje een beeld mee kunt vormen.
Heeft de vriend, die je gaat gidsen, geen voorstel gedaan over waar hij met je heen gaat (anders dan alleen het noemen van de plaatsnamen)?

Veel plezier met de reisvoorbereidingen.

Hartelijke groet uit Ségou,
Monique

Hallo Monique
Ik moet erkennen dat ik de standaard toeristenbestemmingen ook wel uit gidsen kan halen.
Het gaat me meer om de geheimtips. Zo ben ik ooit in Burkina in een kunstenaarskolonie beland die echt niet in de gidsen stond, maar waarover wel een reportage op TV5 was geweest. Mijn gids komt trouwens uit Segou, het is Souleymane Diakité, misschien ken je hem.
Groetjes
Ton

Hallo Ton,
Ik ken je gids/vriend (hier bekend onder zijn bijnaam Protocol) inderdaad.
Een aantal tips/ideeën zal ik je even mailen.
Veel plezier met de reisvoorbereidingen,
Monique

Hi Monique
Bedankt voor je reactie, ik zie uit naar de 'geheim’tips!
Zijn bijnaam kende ik niet, die zal ik hem voorleggen. Benieuwd naar zijn reactie!
Hoe komt hij aan die bijnaam?
Ik heb Souleymane trouwens 11 jaar geleden ontmoet en maar 1 dag gezien, maar we zijn wel in contact gebleven.
Groetjes

Hallo Ton,
Wat leuk dat je al die jaren met Souleyman in contact gebleven bent. Dat zal een bijzonder weerzien worden!
Waar hij zijn bijnaam aan te danken heeft, weet ik zo niet.
De mail is vanochtend verstuurd.
Warme groet uit Ségou,
Monique

Ha Monique
Hoe heb je mij gemaild? Via een PM?
Mijn email?
Ik zie nergens iets.
Merci
Ton

Hallo Ton,

Ik had het als privé bericht op Wereldwijzer aan je verzonden.
Normaal gesproken krijg je daar bericht van met een link naar het betreffende bericht.
Als het bericht niet in je inbox zit, is er iets mis gegaan.
Bij mij staat hij wel in de verzonden mail, dus ik kan hem zo nog even kopiëren en plakken in een nieuw bericht.
Wil je het liever naar je e-mail, laat me dan even het adres weten.

Fijne avond,
Monique