Hallo,
Ik heb een heel vaag plan om misschien naar Maleisisch Borneo te gaan. Ik ben vorig jaar een half jaar op reis geweest met 3 vriendinnen, heb voor de vakantie deze zomer eigenlijk niet zo heel veel geld te besteden. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan: ik wil toch eigenlijk wel weer richting z-o azie, aangezien ik het daar super naar m’n zin heb gehad.
Ik wil naar Borneo omdat het me qua natuur geweldig lijkt (en zoals gezegd spreekt heel de z-o azie cultuur me aan). Verder heb ik eigenlijk weinig verstand van dit deel. Ik heb eventjes gezocht voor vliegtickets en vond voor zo’n 650 euro een ticket naar kota kinabalu. Ik heb zo’n 3, maximaal 4 weken.
Mijn vraag is nu: kan ik vanaf kota kinabalu in die tijd een mooie rondreis maken? Ik zou erg graag naar een oerang utan rehabilitatiecentrum willen, misschien ook wel om wat vrijwilligerswerk te doen, maar geen idee of dat daar in de buurt ergens zit. Ik las ook ergens over een turtle-island?
En de belangrijkste vraag: wat is het budget daar ongeveer? Ik heb bij mijn vorige reis super-budget geleefd: ik ben al tevreden met een erg simpel guesthouse, en vind het niet erg om met de goedkoopste bussen te reizen. Zou ik met 600-700 euro rondkomen?
Alle tips zijn welkom (vooral ook voor eventueel goedkoper vliegtickets), alvast bedankt!
Groetjes
Linda