Maleisie en Borneo

Hoi. Zijn de hoogtepunten van Maleisie en Borneo in 3 weken vakantie te doen? Krijg helaas niet langer vrij

Het ligt eraan wat je wilt zien. Wij zijn niet op Borneo geweest maar hebben wel veel van Maleisie kunnen zien in 3 weken. We hebben vrij snel gereisd en hebben Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron HigHlands, Penang, Langkawi en Perhentian Besar gezien. Wel ben je met reizen tussen steden een dag kwijt omdat alles vrij ver uit elkaar ligt… Als je dus ook naar Borneo wil moet je keuzes maken wat je wilt zien. Ik denk wel dat het mogelijk is.

Wij zijn 3 weken in Maleisie geweest en 4 weken op Borneo. Dus ik zou je adviseren om het niet te combineren. Beide delen hebben veel te bieden zowel natuur/cultuur als strand. Ik zou kiezen voor een van de twee en de andere houden voor een volgende keer.

Mocht je ze toch per se willen combineren, zal je wel een strakke planning moeten hebben en veel moeten vliegen. Gelukkig zijn de vluchten van Air Asia niet zo duur.

Wij zijn 2,5 week geweest en hebben een paar plekken uitgekozen waar we heen wilden. Zijn een aantal dagen in Kuala Lumpur geweest, Borneo (Sabah) en Tioman Island. Hebben er zeker geen spijt van gehad dit nu te doen, we gaan ongetwijfeld nog eens om de andere mooie plekken te zien!