Malediven 2011

Hallo iedereen, :dag:,

Ik heb even een korte vraag, wij willen graag in de herfstvakantie naar de Malediven, we hebben al een mooi resort gezien en zijn van plan om hem bijna te gaan boeken, alleen onze vraag hoe is het weer dan? Ik las op internet dat er dan de moesson heerst? Ons vertrek staat dan op 20 oktober vast. Maar regent het er dan elke dag of schijnt de de zon dan ook? Of is rond die periode de moesson al afgelopen? Anders boeken we het niet en gaan we de in de kerstvakantie? Als de moesson dan afgelopen is?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Alvast bedankt & een fijne zondag!

Groeten,

Joopi

Hoi Joopi,

Het is niet voor niets laagseizoen. Weer zal varieeren van grotendeels zonnig met zo af en toe wolken en buitje tot grotendeels grijs met af-en-aan buien. Zeker geen langdurige regenbuien zoals op de vasteland-gebieden in die regio, dat wordt aldaar veroorzaakt doordat de wolken ‘stil blijven hangen’ (bergen enzo) en op eilanden waaien ze zo weer voorbij.

December-April is het beste seizoen met meeste zongarantie, maar ook beduidend hogere prijzen. Als je het niet erg vindt om slechts deels zonnige dagen te hebben, bijvoorbeeld omdat je vooral wilt snorkelen en duiken, gewoon oktober doen. De snorkel- en duiklokaties liggen in principe binnen de koraalrif-ring van de atollen dus ook bij de hardere wind en sterkere zee kan dat gewoon doorgaan. Alleen cruises en transfers tussen de atollen/eilandgroepen, inclusief transferboot vanaf airport (voor resorts dichtbij genoeg, verder weg gaat met sea plane), hebben wel eens last en uren vertraging door hoge zee.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]