Malariapillen

Wie kan ons zeggen welke de meest voorkomende malariapillen word voorgeschreven??
En is er een verschil tussen cloroquine en malarone??

grts karina:dag:

Malarone wordt tegenwoordig toch wel het meest voorgeschreven.
Geeft doorgaans de minste bijwerkingen en wordt ook als medicijn gebruikt indien je wel malaria oploopt. Je krijgt het dan in verhoogde dosis.
Chloroquine wordt tegenwoordig vrijwel niet meer gebruikt, maar werkt volgens mij ook alleen in combinatie met een ander medicijn.
Beide middelen zijn overigens geheel verschillend van elkaar.
Google er op en je vind genoeg informatie erover.

Lariam wordt ook nog wel gebruikt, maar tegenwoordig veel minder. Je slikt het maar eens per week, maar geeft veel meer bijwerkingen die zelfs behoorlijk ernstig kunnen zijn :drugged:
Lariam wordt veel gebruikt als je voor lange tijd naar een malaria gebied gaat. Het is ook goedkoper dan het erg dure malarone.

Gewoon goed voor laten lichten bij je plaatselijke GGD en geen risico’s nemen blijft in ieder geval het beste advies!

Groetjes,
Erwin

Erwin wij slikken al 14 jaar Lariam en nooit last gehad van bijwerking.Het is veel makkelijker als je het 1x p. week moet innemen(mijn mening).Ook Lariam wordt gebruikt als je malaria zou krijgen,staat ook in de beschrijving.

Klopt Tilly,

ik heb het ook geslikt en toen ook geen last van gehad. Maar er zijn mensen die er zéér nare bijwerkingen van kunnen ondervinden. Tegenwoordig moet je het vaak ook eerst van tevoren testen om te kijken hoe je erop reageert.
Malarone heeft óók bijwerkingen, maar die zijn minder vaak en heftig aanwezig als bij Lariam. Om die reden wordt vaak Malarone voorgeschreven en voor mensen die maanden naar malaria gebied gaan Lariam.