malariapillen in salta en jujuy

hallo!

ik ga voor 3 weken naar salta en jujuy en vervolgens door naar puerto igauzu, nu vroeg ik me af of daar malaria pillen voor nodig zijn, weet iemand dit?? Ik heb sowieso muggenspul met 40 en 50% deet, maar ik weet niet of dit voldoende is.

kan iemand mij hier iets over vertellen??
alvast bedankt!!

kan iemand mij hier iets over vertellen??

Jep, je huisarts, het havenziekenhuis, de GG&GD. Allemaal professionals die weet waar ze het over hebben en dus eigenlijk de enige zijn naar wie je zou moeten luisteren :slight_smile:

(Malariapillen zijn niet nodig, als je goede voorzorgsmaatregelen neemt, DEET dus en ook overdag tegen de muggen die dengue overbrengen, wat een veel groter probleem is in deze gebieden).

'T probleem is dat zelfs huisartsen niet allemaal het zelfde zeggen, waardoor ik nogal in de war raak… dacht dat misschien iemand die daar zelf geweest was ee beter advies kon geven, maar dankje wel :wink:

Hoi,

voor argentina lijkt me deet echt wel voldoende. Ben zelf 2x in iguazu geweest, en nooit een mug tegengekomen. De malariamug is ook alleen maar actief van 17 tot 19 of zoiets, afhankelijk van de tijd van het jaar. Ik zou dus geen malatiatabletten nemen, zolang je niet voor langere tijd naar de amazone gaat.

groet,
stef

1 like