Malaria risico - kinderen

Hej, wij gaan met onze kindjes (jonge kindjes) naar Indonesie reizen en naast het doktersadvies wilde ik graag weten of er ouders zijn die met hun kinderen naar gebieden gereisd hebben waar een hoog malariarisico is en indien ja, wat jullie ervaring is met de te nemen medicatie… Hoe is dit verlopen? Is het wel aan te raden om je kinderen deze mediatie te geven? Moet die medicatie altijd, misschien afhankelijk van de regio hoeft het niet? Wij wilden oorspronkelijk ook Lombok en Flores doen, maar weten op dit moment niet of we beter onze planning moeten aanpassen. Moet het bijvoorbeeld voor de Gili’s? Alle info en ervaring welkom! Stephanie

Toen m’n zoontje 6 was zijn we in The Gambia geweest. We hebben toen allebei 3 weken malarone geslikt. Het was een behoorlijk dure grap, maar we konden er allebei goed tegen.

Maar omdat ik toch wat bang ben voor die medicijnen, heb ik besloten om voornamelijk naar plekken te gaan, waar het voldoende is om je met DEET tegen muggen te beschermen. Ik kijk op malariakaarten en plan m’n reis zó, dat ik het liefst helemaal geen medicijn hoef te slikken, of anders alleen aan het einde van de reis een kortere periode. Voor Indonesië kun je kijken op Malaria | Indonesië | Vaccinaties op reis

1 like

Wij hebben 3.5 week met oudere kinderen rondgetrokken op Flores, Lombok en de Gili eilanden.
Overal Lariam geslikt, geen probleem, maar thuis zijn we er mee gestopt omdat we geen mug gezien hadden. We waren er wel in de droge tijd in juli.

veel plezier

1 like

Hoi,

Risico op Malaria loop je altijd, je weet nooit wanneer je 100% bent beschermd.
Afgelopen zomer waren we 4 weken met kind in Indonesie, waarvan 3 weken in een risicogebied.
Lariam geslikt, maar dat spul heeft zoveel bijwerkingen op sommige mensen (ook bij mij) dat je er al gauw mee stopt.
Het belangrijkste vindt ik nog je eigen hygiene, goed douchen en insmeren met bijv. zalf, en nooit krabben na een (muggen) beet.
Daar kun je in de tropen pas behoorlijk ziek van worden wanneer je een infectie oploopt!

Verder je goed laten adviseren hier in Nederland en voor jezelf de juiste afweging maken, vooral met kinderen.

Een goede en veilige vakantie toegewenst.
A.

1 like