Malaria pillen mee? Of inenten?

Wij vertrekken 13 juni, 16 dagen voor een rondreis. Wij vragen ons af of wij nog rekening moeten houden met Malaria.

Vertrek Johannesburg - Pretoria-Krugerpark-White river -Swaziland- St.Lucia-Hluhluwe-Durban-Drakensbergen-Lesotho-Drakenbergen-Johannesburg.

Misschien nog andere tips ivm kleding, of we nog iets mee kunnen nemen daar naar toe voor kinderen of gidsen?

Wij horen het graag.

Gr Margreet en Kees

Hallo

Of je gebruikt en of iets meeneemt moet iedereen voor zich weten,
maar als je dat nu nog via de GGD moet regelen ben je aan de late kant!
Daar komt nog bij dat het daar nu hartje winter is en je niet of nauwelijks
in malaria gebied komt!
Wel is het altijd aan te raden om zeker met safari’s bedekkende kleding
te dragen met lange mouwen en pijpen en de onbedekte delen in te
smeren met deet!
Ik wil niemand iets afraden, maar vergis je ook niet in de mogelijke bijwerkingen
van anti malaria, die zijn soms niet mis!

Veel planplezier en fijne vakantie!

Dank je wel, ja wat de bijwerkingen betreft had ik al gelezen.

Wij hebben er zin in!! Voor ons de eerste keer

Ondanks dat het winter is, komt er nog steeds malaria voor. Zoals Peter al aangaf is het ieders verantwoordelijkheid en keuze om eventueel voorzorgsmaatregelen te nemen. Hoewel het aan de late kant is, is het zeker nog niet té laat. Bel even met een travelclinic of vaccinatiecentrum of desnoods de huisarts. Wij hebben meermalen malarone geslikt en dit is een middel wat heel weinig bijwerkingen vertoont (wij hebben 0 last gehad van bijwerkingen).

Goed laten voorlichten door een expert is het beste wat je kunt doen, ook voor wat betreft eventuele inentingen.

Begint hier nu al lekker fris te worden en volgens mij zal niemand voor juni nog malariatabletten voorschrijven.
Kleding met lange mouwen / pijpen is sowieso goed. Ook vanwege de kou. Hou er rekening mee dat we hier in Afrika richting de winter gaan en vooral met bijv. game drives op open auto’s kan het s ocjtends en s avonds al fors fris worden. Truien en vesten dus zeker geen overbodige luxe.

En nee, ik maak geen grapje (nu niet in elk geval).

Alvast heel veel voorpret en geniet van Afrika,
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Een beetje late reactie, maar voor overdag wel driekwart broeken/T-shirts mee? Hoe is de temperatuur dan ongeveer?

Korte broeken / shirts kunnen ook wel mee. Hier in het noordoosten is het nu nog max. 22-25 graden maar jullie gaan ook de bergen in. Dus kijk dat je met laagjes kunt werken, altijd goed.

Groetjes en alvast een hele fijne reis gewenst,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Dank je wel Natascha, haha ja we worden nu toch wel al een beetje zenuwachtig. Zijn ook al heel wat filmpjes aan het kijken op You Tube zo mooi allemaal.

Gr Margreet

Margreet,

Wordt vast een hele mooie reis. Geniet er vooral van!

Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Beste Margreet & Kees,

Juni is de winter maand in Zuid-Afrika. Het risico is zo laag dat ik persoonlijk niets zou nemen… ter illustratie: woonde 12 jaar in de bush nabij Hoedspruit en heb er zelf noch mijn 3 kinderen (allen geboren daar) nog nooit malaria opgelopen.

Kleding: warme fleecejack, dichte schoenen, een warme muts voor de vroege ochtenden.

Ga je ook een lokaal schooltje o.i.d. bezoeken?

Veel plezier met jullie voorbereidingen!
Groetjes,

Corné.

Hallo Corné,

Bedankt voor je reactie, wij gaan met een groepsrondreis mee, maar ik ga het wel voorstellen of dit kan. In Tailand hebben wij dit ook gedaan en vonden wij ook erg leuk om te zien. Heb jij ook nog tips wat wij eventueel voor kinderen mee kunnen nemen waar wij ze blij mee kunnen maken en ook iets voor de drivers?

Gr Margreet

Potloden, zwart schrijvende balpoints, e.v. A4 schriften, zijn altijd welkom. Koop die hier in ZA, is veel goedkoper

Dank je wel voor de tip! Heb toevallig vanmiddag al een aantal potloden met gum met leuke kleurtjes gekocht������ Als iemand nog anders tips heeft Horne wij dat graag! Het is voor ons de eerste naar Zuid Afrika dus kunnen alle tips gebruiken, nog precies 2 weken en dan vliegen wij nu de lucht in whoohooo !!!

Hoi Magreet,

wanneer je naar een schooltje gaat dan kun je school spulletjes meenemen. Of een spelletje wat niet snel breekt (hand-tennis wordt op sommige scholen gedaan).
Let er wel op dat je deze aan de leerkracht geeft en niet direct aan de kinderen zelf.

Mocht je nog rondom Hoedspruit verblijven dan kan ik het Ekurhuleni day care project van harte aanraden, hier ga ik zelf met een gids naar toe tijdens de Acornhoek Township Tour:

Voor de gids… drop zullen ze niet zo lekker vinden als wij :wink: , en in meeste gevallen hebben ze een (groot) gezin/familie te onderhouden. Dus goede tips daar zijn ze het meeste bij gebaat. Een leuke pet of (oranje) shirt… alhoewel dat laatste nu mogelijk moeilijk aan te komen is :frowning:

Fijne vakantie alvast toegewenst.
Groetjes,

Corné.

Ben ik weer even hoeveel kinderen zitten er ongeveer in een klasje? Een beetje flauw als ik te weinig heb.

Heb je ook een dikke jas nodig voor de gamedrives 'smorgens en 'savonds? Wij gaan namelijk 5x een gamedrive doen. Of is een fleecevest met zomerjack met sjaal en muts voldoende? Sorry voor al mijn vragen������

In de rural area’s (landelijke gebieden) heb je in de staatscholen soms wel 30-45 kinderen in een klasje.

Ja een warme jas/fleecejack (muts is ook fijn, ik heb nog zo’n warme groen Kruger park muts :wink: ) is echt wel een must in de vroege uurtjes, en ook nadat de zon ondergegaan is op de afternoon game-drive. Dikke jas is niet nodig, al weet ik nog als ik in de juni/juli maanden op game-drive mee ging dan nam ik mijn winterse ski-jack mee. Echt waar… en als de zon onderging en met de rijwind dan zat ik prinsheerlijk te genieten van de rit :slight_smile:

Maar een trui, fleecejack en warme muts is wel voldoende eigenlijk. In de safari-auto zijn ook vaak warme dekens aanwezig.

Groetjes,
Corné.

Super bedankt weer!

Groetjes Margreet