Ik ga voor zes maanden naar Kenia voor vrijwilligerswerk.
Hoe kan ik me dan het beste tegen malaria beschermen. Ik neem aan niet met pillen voor z’n lange tijd.
Heb je voor vrijwilligerswerk alleen een toeristenvisum nodig. En deze dan na 3 maanden weer verlengen. Volgens de Nederlandse ambassade in Kenia heb je voor betaald werk een werkvergunning nodig. heeft iemand ervaring hiermee?
Voor betaald werk heb je inderdaad een ander visum nodig. Deze kan je krijgen via de ambassade in Den Haag. Voor vrijwilligerswerk heb je gewoon een touristenvisum nodig. Dit touristenvisum is voor 3 maanden geldig. Je kan dit visum laten regelen via een visumbureau in Nederland maar daarvoor betaal je meer.
Bij aankomst op het vliegveld in Nairobi of Mombasa kan je gewoon een stempeltje in je paspoort laten zetten. Dit kost 40 Euro of 50 Dollar. Na drie maanden kan je twee dingen doen. Je visum laten verlengen bij het consulaat in Nairobi of je gaat even een van de grenzen over van de buurlanden (dit laatste is het eenvoudigste maar ietsje duurder omdat je ook de visum voor het andere land betaald) Je zou het kunnen combineren met een uitstapje in dat andere land. Als je naar Oeganda gaat kan je bijvoorbeeld naar Jinja (begin van de Nijl) voor een paar daagjes en weer terug.
De malaria pillen zou ik voor zo’n lange periode eerlijk gezegd niet slikken. De pillen zijn niet erg gezond en bevorderlijk voor je lever e.d. Ga je langer dan een maand dan zou ik zowieso niet slikken. Gewoon slapen onder een klamboe en 's avonds je armen en benen bedekt.