6 maanden kenia

Habari ya yioni?

Ik ben in januari voor het eerst naar Kenia geweest en ik ben er verliefd op, Niet alleen op het land maar ook op een keniaan:zon02:. Die ik al langer ken dan vanuit kenia.

In juli ga ik weer terug voor 3 weken en dan is het de bedoeling dat ik per 1 dec dit jaar voor 6 maanden ga.

De meeste dingen zoals huisvesting zijn al geregeld, maar ik zit nog met wat vragen waar misschien iemand antwoord op weet?

Wat kan ik beste kopen een flexibel ticket of 2 enkeltjes?

Waar precies in Nairobi moet ik na 3 maanden mijn visum verlengen ?

Hoe doe ik dat met malaria pillen? Vorige keer heb ik malorone geslikt nu ga ik voor de lariam. Hopelijk bevalt dat, want malarone voor 6 maanden slikken wordt wel een dure aangelegenheid. Hebben jullie tips?

Alvast bedankt

Het beste kun je twee enkele tickets kopen, alle grote vliegmaatschappijen hebben wel een kantoor in Nairobi waar je je terugvlucht kan boeken.

In Nairobi moet je bij de immigratiedienst zijn, waar die daar precies zit weet ik niet, kosten zijn ongeveer 20 euro voor een stempel.

Zes maanden Malarone slikken is niet gezond, lariam, daar moet je tegen kunnen.

In Nairobi is het malariaprobleem veel minder als aan de kust, ik hoor zelfs van mensen dat ze niets voorgeschreven kregen, maar vraag dat toch maar even na bij de GGd.

Mocht je geen malariatabletten voorgeschreven krijgen, of er niet tegen kunnen, kun je het volgende doen:

Muskietenet gebruiken 's nachts, voor 4 euro heb je een geinpregneerde in de shops hier.
Spray / muggenmelk met DEET gebruiken, dat is hier moeilijk verkrijgbaar en duur.

Als het donker wordt bedekkende kleding dragen.
Er is in de supermarkt een electrische plug-in verkrijgbaar van MORTAIN DOOM, werkt pefect!

Geen rondslingerende kleding achterlaten, koffers en kledingkasten dicht houden want daar schuilen de mugjes, ook kun je onder het bed sprayen.

Knoflook eten als je dat lust.
Vroeg onder de klamboe als het kan.
Als je denkt een griepje te hebben wacht dan niet maar doe even een testje van 60 cent.

Malaria is hier heel goed te behandelen hier, dus geen paniek, maar voorkomen is beter dan genezen weet ik nu uit ervaring.

Nog meer vragen?

leukk jose,

ik zelf zit ook te plannen om eind dit jaar begin volgend jaar naar kenya te gaan ook misschien voor 6 maanden… als het mogelijk is met school…
Heb ook een liefde wonen in kenya,nairobi… hij is accrobaat bij de organisatie sarakasi all stars, en is accrobaat bij de groep rolling spears hihi… erg leuk :smiley: hij is zo mooie rasta jongen hihi :blush:
Heb hem al 1,5 jaar niet meer gezien en miss hem erg… maar hoop echt zo dat ik volgend jaar eind dit jaar kan gaan…
Al heb ik nog niks echt al vast liggen ook omdat ik met school zit,en ik graag een vrijwilligerswerk adres wil hebben in een weeshuis in de buurt…die ik hopelijk al wel eentje heb gevonden in limuru…een geadopteerd jongentje die ik ken komt er vandaan dus hopelijk heb ik good luck…
Wel veel plezier en geluk alvast in decemeber…ik zal wel laten weten hoe en wanneer ik misschien na kenya ga komen…iss misschien wel gezellig…

IN de vakantie zie ik hopelijk mijn vriend weer alleen dan in bulgarije daar is hij nu aan het optreden dus als hij er in juli nog is dan zie ik hem :D:D

Bedankt voor de reacties

Even voor de duidelijkheid, ik verblijf niet in Nairobi. Ik verblijf in Ruiri dat is vlakbij Meru (Mount Kenya).

Nairobi is er toch nog wel z’n 360 km vandaan, dus over die enkele tickets moet ik nog maar even na denken, ik denk dat ik van de zomer ga checken wat het handigst is.

Groetjes

Hoi

Je zou beter nu alvast boeken, want hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is. Ik heb geboekt op Nairobi, bij egyptair op 1 jan voor 400 euro, datzeflde tikecht kost nu 981 euro.
(www.egyptair.com)

Als je zomaar plots weg*** kan*** (vandaag beslissen, morgen weg post) , maar niet hoeft, zijn last minutes leuk, maar die hebben een vaste verblijfsduur en zijn er niet altijd…

>>>

POSTS zoeken over Malaria. Er is al veel over gezegd en geschreven…

Ik denk dat je voor je visum na drie maanden naar Nairobi moet gaan voor een stempelje.
Retourvluchten zijn meestal met een verblijf tot drie maanden geldig, ook vanwege datzelfde visum, theoretisch zou het namelijk geweigerd kunnen worden.

Van Meru een bezoekje brengen aan Nairobi kan met bus, matatu en zelfs met vliegtuig als ik me niet vergis.

Wacht niet te lang met het verlengen van je visum, een dag of tien voordat het afloopt, je krijgt hoe dan ook zes volledige maanden na aankomst in Kenia, maar als je de dag wilt verlengen voordat je 3 maanden visum verloopt kunnen ze je het moeilijk maken en smeergeld vragen…