6 maanden visum

Hoi,
Ik ga eind oktober voor 6 maanden naar Kenia, 3 maanden helpen in een project voor weeskinderen en 3 maanden nog open.
Ik vraag me af wat de beste manier is om een visum te verkrijgen voor 6 maanden.

Gaat het problemen geven als ik met een toeristen visum binnen kom (met een retourticket 6 maanden later)
en dan na 3 maanden even de grens van Tanzania over om dan weer opnieuw een toeristen visum voor 3 maanden te halen.

Of is er een handige manier om in ene keer een 6 maanden visum te kopen?

Wie heeft er handige tips of er ervaring mee?
groetjes Mirjam

Hoi Mirjam!
Je kan gewoon op een toeristenvisum (€40 en is 3maanden geldig) naar Kenia komen. Een week voor deze verloopt ga je naar Immigration Mombasa of Nairobi (ik weet niet waar je in Kenia verblijft?) om deze voor nog 3 maanden te verlengen. Dit kost geloof ik 2000shilling. Zolang je terugreisdatum binnen 180dagen van aankomst is, is er geen reden je het toeristenvisum te weigeren. Een visum voor een half jaar bestaat hier niet. Het is wel fijn met iemand naar Immigration te gaan die er een beetje bekend is, maar ik neem aan dat ze je daarmee ook vanuit het project waar je aan de slag gaat wel kunnen helpen. Meestal zijn ze hier wel bekend mee. Heb zelf ook 5 maanden vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis hier in Ukunda in 2011.

Ik woon nu sinds april 2012 permanent in Ukunda, aan de zuidkust in Kenia, dus mocht je nog andere vragen hebben, neem dan gerust contact op! marriettevdvelde@hotmail.com

Waar ga jij naartoe in Kenia?
En wat zijn je plannen voor het rondreizen? Als je wat van het lokale leven wil zien, neem dan zeker contact op, want daar kan ik je zeker ook bij helpen!!!

Groetjes uit zonnig en warm Kenia!

Via Wereldwijzer app