Na 3 maanden het land uit

Er zijn de laatste tijd vaak problemen om je 3 maanden visum ‘even’ te verlegen.

Lees :
BRON

We moeten over twee weken verlengen. Verwacht geen problemen, maar zal dit terugkoppelen.

groet,
Diani

Onze visa zijn met drie maanden verlengd, zonder problemen, tegen de normale prijs (ksh 2.000 per persoon).

Waar de verhalen daarover vandaan komen, geen idee.

wij mogen weer tor 23 maart blijven.

Groet,
Diani

1 like

Visa nieuws de East African Union wil de visa voor 3 maanden naar 6 maanden brengen en de visa is voor alle landen van de EAU de ingangs datum is nog niet bekend maar vlg div. bronnen moet dat al ingevoerd zijn.

Wie heeft hier meer info over

heb gelezen in daily er is een plan om een vica te maken voor east-africa
Kenia- Uganda en Rwanda zijn het al eens, men hoopt dat Tanzania en Burundi zich ook gaan aansluiten
het zou dan in 2014 van start moeten gaan, het voorstel is een visum voor 90dagen zou ongeveer 100 dollar gaan kosten

maar ik denk dat een visum alleen voor een enkel land ook zou blijven bestaan

Er is onlangs een onderzoek geweest naar Europeanen die voor langere tijd in Kenia verblijven ivm drugshandel … een aantal ‘toeristen’ die voor enkele maanden of langer in kenia verbleven kregen uit voorzorg geen verlenging van 3 maanden …

Kenya hoe lang ben jij al hier in het land maar vast niet op een visum

Dat is heel goed nieuws! Nog beter om ze helemaal te weigeren, al zal dat niet mogelijk zijn.

Groet,
Diani

1 like

Om precies te zijn ben ik weer in Kenia sinds afgelopen maandag met de juiste papieren…

ik verwonder mij iedere keer weer over de ntwoorden die steeds n paar jaar oud zijn. mijn vraag was of iemand weet of het visum voor kenya na drie maanden te verlengn is, ik sprekk over dit jaar, mijn visum verloopt op 20 jan.2014.De geruchten zijn dat men soms verlengd maar meestal niet en indien ja, dat het 25.000 kenya shilling. kost.
ik zal zelf naar de emigration gaan, wat ik overigens al jaren doe en tot nu toe verlengde voor 2200 k.sh. Zodra ik het sntwoord heb zal ik ht hier melden zodat we up to date zijn en geen achterstallige antwoorden meer krijgen. gr.m

Het antwoord van Diani is van 18-12-2013 dus nog geen 3 weken geleden. Een oud topic kan altijd door nieuwe berichten geupdate zijn. Daarna heeft blijkbaar niemand meer nieuws gehad, dus goed om er nog eens naar te vragen, maar daar hoeft geen hele nieuwe topic voor geopend te worden naar mijn mening (en die van velen). Daarom wordt je doorverwezen naar dit topic.

Ik denk dat het zowiezo goed is je vraag bij Immigration in Kenia te stellen. Mijn man heeft evt. het telefoonnummer van de assistent director in Mombasa. Deze man heeft mij veel geholpen bij de aanvraag van mijn dependants‘ pass die nogal problematisch verliep. (Zonder dat ik hem daarvoor smeergeld heb moeten betalen!)
Als je dat handig vindt wil ik dit nummer wel voor je navragen morgenochtend (mijn man komt vannacht pas laat uit zijn werk terug)

Via Wereldwijzer app

1 like

dit onderwerp is door Masaku op 03-12-2013 gestart, dus begrijp u niet
dat u meld dat de antwoorden steeds een paar jaar oud zijn?

Hallo Je kan het gewoon op de oude manier verlengen en de normale prijs te betalen de 25000 is voor de verlenging van ee Allien ID

sorrie heb verkeerd gelezen in de snelligheid, niet de datum van plaatsing maar datum lidmaatschap gezien, mijn exuses aan allen.hugali

Weet je dat zekker Keeska? Ik heb de vraag schriftelijk bij Department of Immigration gesteld. Antwoord: no visa extension. Het zingt hier rond als een gek. Veel Italianen hebben hier (in Diani) een huis en verblijven hier zes maanden. Zij kregen dezelfde reactie. Je mag wel langer blijven maar dan moet je 15.000 ksh per persoon per maand betalen. Wij zitten tot eind maart goed maar of we in september terugkomen? Niet tegen die prijs in ieder geval. Dan doeken we de bende hier op en gaan we op zoek naar een alternatief!

mocht er echt een duidelijk regel komen, dan vermeld ik dat hier.

Groet,
Diani

De blanke als melkkoe in heel Afrika:sliepuit:

Sinds eergisteren worden alle toeristenvisa weer probleemloos verlengd voor drie maanden.
Ze wilden het inderdaad aanpassen, maar ze zijn op hun beslissing terug gekomen. Je kan dus bijgevolg je toeristenvisum weer probleemloos verlengen voor drie maanden tegen de prijs van vroeger, KES 2200 (of zoiets)?

1 like

Hoorden het gisteravond. Quite a relief! Fijn dat je het ook nog even bevestigde Trudi! Als het zo blijft, komen we dus gewoon eind september weer terug.

groet,
Diani

Las vandaag in ‘The Star’ dat the Head of Immigration Department onwel is geworden tijdens haar arrestatie. Zij werd gearresteerd op grond van verdenking van corruptie met working permits, residencies en…visa. Zo is het puzzeltje wel weer rond.

groet,
Diani

verblijf momentaan 3 maanden in kenya, was bij de immigration om visum te verlengen voor de volgende drie maanden, na zeer vele geruchten gehoord te hebben betreft weigering, grote bedragen betalen , kan ik iedereen gerust stellen, heb mijn stempel voor de volgende drie maanden zonder probleem gekregen voor de prijs die we al jaren betalen, nl. k,sh. 2.200 (ongeveer 21 euro)
wel wordt er bij bepaalde personen critisch gekeken naar achtergrond, dit in verband met toeristen die bij n lang verblijf ilegaal werken, zwarhandel of drugshandel bedrijven.
groetjes. hugali.