Malaria in Vietnam

Hallo,
Ik ga dit jaar zes weken backpacken in Vietnam en ik vroeg me af of het nodig is om malariapillen aan te schaffen, heeft iemand hier ervaring mee? En is het waar dat je er depressief van wordt of is dat gewoon een fabeltje? alvast bedankt!

Hallo Sharida,

Als je langs de kustlijn blijft hoef je geen malaria pillen te slikken.
Malaria | Vietnam | Vaccinaties op reis.
Het klopt dat sommige mensen depressief op malaria pillen kunnen reageren.
Vooral lariam en paludrine.
Maar mijn advies is ga naar de GGd en vraag het daar na en neem dan een beslissing met hun advies. Zij hebben de kennis en kunnen ook op jouw vragen dus met de nodige deskundigheid beantwoorden. Wat de ervaringen van andere mensen ook kunnen zijn, ieder mens is anders en reageert op medicijnen dus ook anders. Afhankelijk van je zorgpakket wordt hieruit ook een gedeelte of alles voor vergoed.

gr
Ton.

Als je gewoon de reguliere routes volgt is er echt niks aan de hand en malariatabletten niet nodig!

Hallo,

Ik heb geen malaria pillen geslikt voor de 2 keer dat ik in Vietnam geweest ben 1 keer 2 maanden en de 2de keer 3 weken. Ik ben alleen langs de kust geweest en de GGD heeft mij aangegeven dat ik geen Malaria pillen hoefde te slikken.

Het klopt dat je langs de kust geen malariapillen hoeft te slikken. Maar nou geeft het LCR aan dat het wel nodig is in Vietnam. Echter, ik weet niet of dit ook voor de kust geldt. Ik ben het met Ton eens dat het handig is om langs de GGD te gaan met je vraag. Zij weten precies hoe de situatie nu is en wat er nodig is.

Er is inderdaad een soort pil waar je depressief van kunt raken, maar dit vind ik ook echt een vraag om bij de GGD neer te leggen.

Hier nog even het linkje van de LCR:
www.lcr.nl

Erg leuk dat je gaat backpacken in Vietnam! Alvast veel voorpret gewenst!

Groetjes,

Anne