Hoi,
Ik ga binnenkort naar Myanmar, bijna 4 weken rondtrekken en ik wil vooral de hoogtepunten bezoeken. Heeft iemand tips over het wel of niet gebruiken van Malariapillen in Myanmar? Wat raden jullie aan? Ik hoor het graag!
Groet, Maaike
Hoi,
Ik ga binnenkort naar Myanmar, bijna 4 weken rondtrekken en ik wil vooral de hoogtepunten bezoeken. Heeft iemand tips over het wel of niet gebruiken van Malariapillen in Myanmar? Wat raden jullie aan? Ik hoor het graag!
Groet, Maaike
Een half jaar geleden was het nog zo dat malaria overal een risico vormt, behalve in Mandalay en in Yangon. Oftewel: de GGD zal onder normale omstandigheden aanbevelen anti-malariapillen te slikken… Wij hebben het wel gedaan. Kost wat, maar alles voor je gezondheid lijkt me. En bovendien hadden we bij eerdere reizen nooit last gehad van bijwerkingen, dus we waren er verder ook niet zo bang voor.
In de winter twee keer Myanmar bezocht zonder malariapillen te slikken. In de zomerperiode (regenseizoen) zou ik serieus overwegen ze wel te slikken. N.b. Nu zat ik van de drie weken ruim twee weken hoog in de bergen en daar zijn geen malaria muggen actief. In Yangon, Bagan en Inle gewoon goed smeren zeker in de namiddag en vroege avond, dan zijn de malaria muggen actief.
Via Wereldwijzer app