Malaria en kinderen

Volgend jaar in April reizen we met ons gezin ( 3 kinderen van 7,10 en 11) naar Zuid Afrika waarbij we graag Kruger zouden willen bezoeken.
De ambassade van Zuid Afrika heeft ons afgeraden dit met kinderen te doen gezien het malariarisico . Men stelde een aantal parken in malarivrije gebieden voor.
Graag jullie mening. Is de kans op malaria voor kinderen zo groot ook met inname anti malariapillen? Zijn de accomodaties binnen Kruger ok wat veiligheid betreft ( muskietnetten , airco, …).

Hoi Mario,

Ben er onlangs nog geweest met mijn ouders en eigen gezin (2 jongens van 2,5 en 5 maanden oud). Het risico is niet zo groot, maar in bepaalde gedeelten met name in het zuiden en uiterste noorden is het wat groter.

Huisjes hebben allemaal muskietengaas en airco. Persoonlijk (wij wonen hier nu ruim 5 jaar in het greater Kruger park) zou ik niets slikken, maar als er muggen zijn (en dat varieert) wel sprayen. Beste kun je dat hier in de supermarkten kopen: peaceful sleep/tabbard kan ik aanraden.

Mail me gerust wanneer je meer wil weten: [EMAIL=“info@amukela.com”]info@amukela.com

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Hallo,

Heb net op jullie website gekeken amai is echt prachtig!
Wij zijn 3 jaar geleden in de buurt geweest (ik herinner de wegwijzer) helaas niet gestopt. Super dat jullie daar al zo lang zijn en ook met kids wij zouden ook willen emigreren maar durven niet echt met ons kleintje nu 5 maanden en weten ook niet hoe er aan te beginnen heb jij misschien enkele tips?

Groetjes uit het donkere België,
Caro

Hoi Caro,

Tips genoeg. Overigens zijn onze kids hier geboren (Dennis is nu 5,5 maand en Niels ruim 2,5 jaar). Je kunt beginnen met een adviseur/consultant in dienst te nemen. En via internet informatie verzamelen over de procedures.

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Hoi, beetje late reactie op je berichtje. Maar wij wonen sinds een paar jaar in Zuid-Afrika. Hebben 2 kinderen, 5 en 8 jaar oud. Wij gaan dit jaar voor het eerst naar krugerpark en Mozambique. Vorig jaar zijn we naar Zanzibar geweest. Wij hebben onze kinderen wel malariatabletjes gegeven. Wordt hier geadviseerd vanaf 5 jaar pas te geven. Prima die tabletjes, neem liever geen risico. En inderdaad mosquitonet en sprayen belangrijk, maar de muggen komen vanaf zo 16.00 uur je opzoeken. Dus ook goed insmeren en ik zou adviseren wel malariatabletjes te nemen. Succes.

Hallo Mario,

Ik ben het eens met Corné, goed insmeren en een klamboe helpt al prima. Tja er is altijd een risico, al is het risico heel erg klein. April valt in ons droogseizoen, dus muggen zijn zowiezo niet of nauwelijks actief. Fijne vakantie!

Groet,

Linda
www.kameleonadventures.com