Mail van Mahanair over restitutie tickets

ik heb van mahanair dit mailtje gehad.

Hiermit bestättigen Wir dass die Tickets kostenlos erstattet werden falls dies bereits ausgestellt worden sind, es werden keinerlei Gebühren berechnet. Bitte geben Sie Ihre Tickets an das Büro wo dies auch gekauft worden sind. Alle Reisebüro sind bereits über den verfahren infomriert worden. Es werden keine weitere Auslagen oder Kosten von der Mahan Air erstattet.

Bitte haben Sie verständnis dass wir Ihnen zurzeit keine weitere auskunft geben können.

maar nou heb ik reisbureau gebeld letbuyflights en die beweren van niet te weten en nog niets te kunnen doen. mahanair liegt aldus dhr van letsbuyflights.

wij zouden 1 nov vertrekken maar wil wel graag gaan.
moeten we iets anders boeken , of afwachten ? ik weet het niet.

hallo,

ik heb ook gereserveerd op 1/11 uit dusseldorf, hen betaald en mijn ticket in mijn bezit , heb reeds 2 maal gemaild met mahanair.de waar ik mijn ticket heb betaald maar krijg geen antwoord.
hopelijk kregen we ons geld terug, maar zolang je niets weet wat er gaat gebeuren… hopelijk mogen ze terug vliegen
als er iemand nieuws weet graag aub

aurele

mag ik vragen waar dit over gaat? ik heb het idee dat ik een begin mis??
is er iets met Mahanair?
Want ik kreeg juist de tip om met hen naar Bangkok te vliegen
wel of niet doen???

mahanair mag niet meer vliegen op eu landen. ’
maar als ze weer mogen vliegen ga ik er gewoon weer mee, ik vond ze goed.

aha
thanx
maar waarom mogen ze niet vliegen??? ze zijn wel lekker goedkoop geloof ik

Volgens EU richtlijnen zijn ze niet veilig genoeg, dus staan ze op de zwarte lijst.

Veel vliegtuigen van Mahan Air voldoen niet aan de eisen die hier in West-Europa gelden voor luchtvaartmaatschappijen.
Dit is de reden dat zij niet meer op West-Europa mogen vliegen.

Ik zou zeggen: betaal iets meer en vlieg met een meer gerenommeerde airline.

Hier een quote uit een bericht van luchtvaartnieuws.nl van eind juli dit jaar:

*TEHERAN - De Iraanse luchtvaartmaatschappij Mahan Air is voorlopig niet meer welkom op luchthavens in het Verenigd Koninkrijk. Dat betekent dat Mahan Air haar vluchten van Teheran naar Manchester niet meer mag uitvoeren. Volgens het Britse ministerie van Transport is de maatschappij betrokken geweest bij diverse veiligheidsincidenten.

Ook zouden niet alle vliegtuigen van Mahan Air zijn uitgerust met het Traffic Collision Avoidance System (TCAS), dat botsingen met andere vliegtuigen moet voorkomen. Mahan Air vliegt naar Europa met Airbus A310’s.
*

Hoi ik kom net terug uit Thailand , prachtige vakantie gehad !

Maar ik had dus ook het probleem met mahan air

Ik hoorde het nieuws toevallig van mn vader die ik weinig belde . Ze hebben me geen mailtje gestuurd met info dat ze wel bij andere gedupeerde klanten gedaan hebben.

Ik heb dagen lang proberen te bellen en mailen met mahan air en de vries reizen . kreeg nooit iets terug. Toen ben ik gewoon zelf naar het kantoor van mahan air in bangkok gegaan op Silom Road. . Daar baalde ik van want ik zat helemaal in het zuiden.

Maar goed uiteindelijk hebben ze gewoon een nieuwe ticket voor me geregeld en ik ben 12 dagen later naar huis gevlogen (eigen keuze)
Ik vloog uiteindelijk met Egypt Air via Cairo naar Amsterdam.

Ik heb dus geen nieuwe ticket moeten betalen ofzo.

Groetjes sander -iedereen die daar nog zit succes !-

ja zat ik ook maar in thailand dat is wel goed geregeld. maar als je nog niet weg bent heb je niets dan moet je eerst afwachten of ze wel of niet gaan.

Kijk maar eens op www.mahanair.nl Hier zie je dat de vluchten t/m 31 october zeker geannuleerd zijn. Ik heb mijn reisbureau gebeld, de Vries Reizen. Ze wisten me te vertellen dat het nog niet zeker is of de vluchten vanaf 01 november doorgaan of niet. Zodra dat duidelijk is zal het op de website komen te staan. Als het niet doorgaat kan je je ticket, indien reeds betaald, volledig terug krijgen.
De Vries reizen heeft me kosteloos een vlucht in optie aangeboden. Dus als het niet doorgaat, kan ik met die vlucht mee. Deze is helaas wel 250 Euro duurder en moet ik ook nog in zijn geheel betalen…

deze mail heb ik net ontvangen:

Sehr geehrte Kunden,

wir haben eine Mitteilung der IATA erhalten, nach der
wir Flugscheine der Mahan Air (W5) zur Erstattung an
diese senden können.

Die Regelung besagt u.a., dass die Flugscheine bis
02.11.2007 bei Mahan Air eingetroffen sein müssen.
Die Einsendung der Flugscheine darf ausschließlich durch
den IATA Agenten erfolgen, bitte sehen Sie daher davon
ab, Flugscheine selber an die Mahan Air zu senden.

Wir bitten Sie, uns Ihre Flugscheine (am besten per
Express!)bis spätestens 26.10.07 an unsere Adresse
zu senden.

Wir können Ihnen leider keine Auskünfte darüber geben,
wann wir seitens Mahan Air das Geld erhalten werden,
noch, ob die Flugscheine für Flüge, die nicht gestrichen
wurden, auch kostenfrei erstattet werden. Ob die Mahan
Air den Flugbetrieb in Deutschland in absehbarer Zeit
wieder aufnehmen wird, steht nicht fest.

Zur Zeit haben wir nur auf dem von der IATA genannten
Weg und in dem angegebenen Zeitraum eine Möglichkeit
Flugscheine zur Erstattung bei Mahan Air einzureichen.
Sollten Sie dies wünschen, so senden Sie Ihre Mahan Air
Tickets unbedingt bis spätestens am: 26.10.07 an uns.
Sollten Sie Ihre Flugscheine bereits eingesandt haben,
so ist diese Email für Sie nichtig und wir werden Ihren
Flugschein ohne weitere Aufforderung an Mahan Air senden.

Ein Auszahlung des Refundbetrages an Sie kann erst nach
Geldeingang bei uns erfolgen. Auch über die Höhe der
Auszahlung können wir leider keine Angaben stellen.

Wir bitten Sie um Ihr Verständnis, dass es sich bei
dieser Email lediglich um die Weitergabe aller uns
vorliegenden Informationen handelt. Wir bedanken uns
sehr für Ihre Mithilfe in dieser Angelegenheit.

Wir bitten von Anrufen abzusehen,da wir Ihnen nichts
anders mitteilen können, als in der Mail ersichtlich.

Grüsse aus Fürth
Letsbuyflights
Georg Frenzel

Hoi Karin,

Volgens je 1e post wil je op 1 november vertrekken. Wat is bij jou de huidige stand van zaken?

Gr Romeo

dat ik dus nu eindelijk zeker weet dat we niet gaan. t/m 15 nov is geannuleerd. dus ik boek wat ik in optie heb gezet en ga nu 8 nov met emirates naar bkk

Emirates is ook heel fijn vliegen en relatief ook goed koop .

Inmiddels heb ik bericht gehad van de Vries Reizen. Zij gaan zorgen dat ik mijn geld terug krijg van Mahan Air.
Ik heb ook bij hen een ander ticket kunnen kopen. (LTU)

heeft iemand ondertussen al geld terug ontvangen?

Ja hoor ,In januari 2008 hebben wij het geld netjes terug gekregen van het reisbureau(let`s buy flights),kan ook in februari geweest zijn:)