Magic Life Djerba Mare Imperial

:slight_smile:
hallo, op 20 december vertrek ik samen met mijn vriend naar Djerba.
we zullen er een week verblijven.
Kunnen jullie me wat info geven over:
magic life djerba mare imperial hotel: we zijn geboekt dus veranderen is niet meer mogelijk, maar dit hotel leek ons wel ok te zijn.
We houden van natuur en cultuur maar als ik info zoek in reisgidsen of zo over djerba, dan lijkt het wel of djerba zeer onaantrekkelijk is qua excursies en zo (en ik ben er van overtuigd dat dit niet waar is, de verhalen van marianne doen we echt al hopeloos verlangen naar de reis).
Wat moet ik zeker gezien hebben? Vindt je er typische markten? Ik kuier graag rond. Wil iets gezien hebben die de moeite waard is en zijnde stranden er echt zo schoon?
vertel me alles!
maar ik zou het ook leuk vinden reacties te krijgen op ons hotel, zowel goed als minder goed. Dan kan ik me tenminste al wat beter voorbereiden opwat ons te wachten staat. (en tegenvallen zal het toch niet hé)

Hallo Evelien,

Je kon niks leuks vinden over Djerba, nou niks is minder waar hoor, er zijn genoeg excursies vanaf Djerba naar het zuiden.
En op Djerba zelf is ook genoeg te zien, als jij daar bent in dec. zijn ongetwijfeld de Nederlandstalige excursies met Ruud al volop te boeken, zodra dat het geval zal ik dat in dit forum vermelden en natuurlijk ook bij de Djerba Groep.
Er is al wel bekend waar die excursie heen gaan, dus als je daar meer over wil weten kun je mee een mailtje sturen, dan zal ik uitvoerig daar over inlichten.
Ik ga zelf eind nov. naar Djerba speciaal om al die excursies mee te maken, zodat ik weet waarover ik het heb.
Markten zijn er ook, zowel in Houmt Souk als in Midoun, beide zijn erg leuk, om eens over heen te kuieren.
En wat betreft de stranden, die zijn inderdaad mooi en schoon, al zal het rond die tijd niet echt strandweer meer zijn maar je kunt natuurlijk wel heerlijk wandelen langs de zee…
Ook Djerba verkennen per fiets is erg leuk, je komt dan op plekken waar je anders nooit komt.
Kortom er is genoeg te zien en te beleven op Djerba.
Mail me gerust als je meer info wilt, of kom langs bij de chatbox van de Djerba Groep daar zijn vaak mensen die al jarenlang op Djerba komen.

Groetjes,
Marianna

Kan iemand zeggen of het magic life djerba mare imperial hotel een aanrader is? Hoe is het weer trouwens op Djerba eind november?

Beste Inge

Je moet een beetje geluk hebben met het weer… vorig jaar zijn we naar Djerba geweest (mid. november) en we hadden ca. 28 graden in de schaduw. In 1998 zelfde periode hadden we ca. 16 - 18 graden (er was dan sneeuw in Tunis ! Djerba kreeg de koude wind). Dit jaar in september geweest (mid) - regen gehad… Zo zie je maar… wij kennen mensen die er steeds kerst en nieuw vieren en die dan nog in het zwembad kunnen gaan…
Zie maar hoe uitzonderlijk onze zomer was…
Normaal is het steeds beter dan in B of Ndl… maak je geen zorgen !
Magic Life hotel ken ik persoonlijk niet. Heb je nog niet geboekt en wil je een aanrader : Karthago & Djerba Plaza.
Groeten
Yves

hoi, alvast bedankt voor de reacties.
mocht je toch nog info hebben in verband met ons hotel reageer dan gerust!
ik blijf deze site opvolgen tot aan ons vertrek.
ik vertel jullie erna zeker hoe alles verlopen is. Misschie interessant voor andere bezoekers van ons hotel.
daaag!!

Hoi Evelien en Inge,

We vertrekken op 8/11 naar Djerba en wel naar hotel Magic Life Imperial. Het is echter de eerste keer dat we voor een all-in formule gekozen hebben. Dus alle weetjes over het hotel zullen we nadien zeker op dit forum posten. Wel weten we dat men op Djerba 's avonds veelal op de animatie van het hotel aangewezen is. Surf ook eens naar vakantiereiswijzer.nl voor meer info. Intussen :wink: Patricia en Pascal uit het Brusselse (België).

Zo, wij zijn dus terug in Belgenland na een in 1 woord SUPER vakantie !
Magic Life Imperial Djerba is een echte aanrader !
Hele mooie ruime inkomhal met receptie + hele vriendelijke receptionisten. In de inkomhal vind je ook de internetruimte terug (gratis !). Ruime kamer die dagelijks wordt onderhouden, en waar dagelijks de minibar wordt bijgevuld met frisdranken. Groot zwembad met ligstoelen, matrasjes en badhanddoekenservice (ook op het strand). Er is ook een rustige ligweide met een kleiner zwembad. Tegen de avond aan kan je je ook nog vermaken in het binnenzwembad. Wil je wat fitnessen : dat kan je buiten in een fitnesstentje + binnen in een fitnesszaal. Aan het grote zwembad is er de ganse dag animatie. s’Avonds is er een show die opgevoerd wordt in het amphitheater met daarna dansavond in de wunderbar. Je kan ook naar de bioscoop (met lekkere popcorn) of naar de discotheek.
Het eten is heel lekker en verzorgd. De buffetten zijn heel mooi(je kan er elke dag iets anders uitpikken, zowel 's middags als 's avonds). Om 16u00 zijn er dan ook nog gebakjes, pannekoekjes, enz. te verkrijgen. Op zondag is er een brunch voorzien om 11u00, dus ga op zondag niet vroeg ontbijten maar ga brunchen !
De aparte restaurantjes zijn ook een aanrader, maar je moet wel de avond van tevoren reserveren.
Verder is dus alles ALL IN ! Alle dranken, cocktails,… Je kan zelfs gratis naar de kapper ! tennissen, waterskiën, zeilen, bananaboot,…
En… het weer zat ons ook mee : alle dagen +/- 25°.
Misschien twee kleine minpuntjes : wij hadden zeezicht bijgeboekt en daar heb je echt niet veel aan. Het animatieteam is heel duits getint, maar ja wat wil je, de Magic Life clubs zijn in feite Turkse clubs en worden beheerd door mensen uit Oostenrijk !
Maar echt dit kan de pret van een prachtige vakantie helemaal niet bederven. B)

Wie weet waar je in nederland een vakantie naar Magic Life Djerba kunt reserveren? Ik zag alleen maar een belgische site waar je kunt boeken…

Groetjes,
Manuela

Hallo Manuela

Op dit moment is Magic Life Djerba inderdaad alleen via Belgie of Duitsland te boeken. Hopelijk komt daar nog verandering in maar we kunnen natuurlijk niet verwachten dat we alle ruim 125 hotels vanuit Nederland kunnen boeken. Veel mensen boeken via Belgie en vertrekken via Brusssel. Diegene die wat dichter bij Duitsland wonen kiezen meestal een reis uit via Duitsland.

Marianna