Maatpak

Wie maakt de beste maatpakken in Bangkok voor een redelijke prijs? En wat is eigenlijk een redelijke prijs?

Groeten René, first-time-thailand-backpacker

Hallo Rene,

Ja wat is een redelijke prijs, ik zou zeggen vergelijk het met Nederland. Let echter wel op dat ook al heb je het beste atelier je meestal niet de kwaliteit haalt die je in de betere Nedrlandse winkel koopt.

Hierbij wil ik nog opmerken dat je rekening moet houden met de Nederlandse douane, want deze gaat uit van de Nederlandse prijzen en gaat dan eventueel invoerrechten en BTW heffen als het boven een bepaald bedrag uitkomt. Dit bedrag is dan inclusief andere souvenirs.
Ik dacht dat her bedrag nu rond de 200 euro lag maar dit weet ik niet zeker kun je bij de doaune navragen.

heeft er iemand ‘verveldende’ ervaring met de douane, voor wat betreft maatkleding?

Zelf heb ik dat niet, maar ik weet wel dat mijn collega na een reis naar Vietnam bij de douane is gepakt.

Voor 200 Euro heb je een maatpak van de beste kwaliteit (100% Kashmir wol). Let op met die heel goedkope aanbiedingen zoals een pak met 2 broeken, 2 overhemden een das, alles voor 70 Euro. Trekt op niets! Spijtig van het geld.

En kunnen de douanen zien of je dat pak daar hebt gekocht of vanuit NL hebt meegenomen? Ik dacht het niet.