Kopen van een maatpak

Is het waar dat je in Bangkok goedkope maatpakken kunt kopen?
Waar moet je er voor zijn?
Waar moet je op letten en is het aan te raden???
Iemand goede of slechte ervaringen mee???
Groetjes

Hier zijn wij al meerdere malen geweest, en zeer content van, goede service, zeer goede kwaliteit, en een zeer ruime keuze

http://www.james-fashion.com/

Dit jaar zijn we nog ergens anders geweest, maar daar hebben men vrienden hemden en een pak gekocht, ik persoonlijk niets
zal het eens vragen en hij zal het hier wel posten

Weet u soms wat de gemiddelde kostprijs is???

is het nu beter dan vroeger?, ik vind best nog vrij veel negatieve reacties

enkele vb:

1. Re: Watch out for Tailor services esp. James Fashion

Oct 29, 2012, 11:07 AM

price for a blazer. The first quote they made was far beyond reality, 375 Euros. I have them made here in Holland for that price. In the end we agreed they made two for 325, which was ok for me.

When I collected them quality was poor, finish on a poor level., in fact it was a complete waste of time and money.

Reply

Aug 10, 2012, 11:52 PM

Did you accept the faulty goods or did they not supply the goods?

If the first case, yes then it is not fraud. Bear and grin.

I have made it a habit not to carry a cc in my purse unless I plan to buy a specific item. This also stops making purchases one regrets an hour later.

Bangkok is too tempting sometimes.

it matters now but this was in store and not online. Info appreciate your sympathy. Atlease I know before picking this up that these guys are no good unlike most of the customers they have, so I’m going to let them hear it when i pick it up.

1. Re: Watch out for Tailor services esp. James Fashion

Aug 10, 2012, 3:18 PM

Well what can I say, I truly feel sorry for you loss. You know most of the online fraudulent websites do not carry a security seal. So next time when you are buying something make sure you see the Security Seal of Trusted Payment thing from one of the well known providers and read all the * for these are root of frauds. Like I said before people like Crown Tailors are the right choice to buy your clothing from, they serve you well have nice designs and everything but unfortunately crown does not serves through the internet you have to be present at their outlet. I hope this will save you trouble next time. Sorry again mate.

Ongeveer het beste adres (ook aanbevolen door de Lonely Planet) is Pinky Tailors.
Deze hanteren vaste prijzen voor overhemden (Voor pakken zal dat ook wel gelden, maar die heb ik niet nodig)
De overhemden beginnen bij 1000 baht, en eindigen bij 2500 baht, er zit nog een prijsklasse tussen.
Er zijn drie etages met designs waaruit je kunt kiezen.

Ik bestel altijd op de eerste dag dat ik aankom, en doe een aanbetaling. 's Avonds ga ik een overhemd (proef)passen, en vervolgens heeft hij gelegenheid om de (meestal 10-12) overhemden te maken.
Wanneer ik weer terug kom in BKK , pas ik er weer een paar op de eerste dag. Het is nog niet voorgekomen, maar het zou kunnen dat er nog iets aan veranderd zou moeten worden, dan heeft hij daar nog de gelegenheid voor.
Mijn advies is dan ook: Met een goede planning een optimaal resultaat proberen te bereiken.
En ja, je gaat ze zien, de borden met pakken voor 99 dollar in 24 uur te leveren… Het kan goed gaan, maar 99 van de 100 keer is het niks.

Hans.

In reviews heb ik ook gelezen dat Pinky tailors goed is. Ben er echter nog niet geweest. Dat is mss eens voor een volgende stop in BKK…

Maar ik ben destijds samen geweest met VinDiesel naar James Fashion. Ik was heel tevreden met het resultaat ondanks de reviews dat hier gepost zijn. Voor 500 euro had ik kostuumvest + 3 broeken + 5 overhemden. Overhemden waren telkens met lange mouwen. Dat was in 2012. In 2010 heb ik daar 3 hemden gekocht en was ik ook tevreden. Prijs was rond de 50 euro dacht ik.

Dit jaar ben ik bij Manhattan Customer tailors geweest in de buurt van Nana station. Het aantal stoffen daar is beperkter dan een James Fashion. Ik heb daar ongeveer 475 betaald voor kostuum vest, 2 broeken en 6 hemden. 2 van die hemden is met speciale boorden dus iets duurder daardoor. Telkens lange mouwen.

Persoonlijk vond ik James iets beter alhoewel in de service bij Manhattan wel heel goed is. Bij eerste pasbeurt was de broek niet super. Ze hebben toen enkele wijzigingen gedaan en erna was het perfect. Bij James heb ik de indruk dat het soms iets sneller moet gebeuren. Persoonlijk vond ik de kostuumvest bij James beter dan bij Manhattan. Broeken beter bij Manhattan. Hemden is ongeveer hetzelfde maar iets meer keuze in stoffen bij James natuurlijk. Maar vermits ik reeds 2x bij James Fashion geweest ben wou ik iets anders. Want in die 3 jaar tijdsverschil zag je wel bepaalde stoffen terug. Dus 3x naar dezelfde winkel gaan in 4 jaar zou mijn keuze in aanbod serieus beperken.

Zoals hier reeds aangehaald. Hoe meer tijd en pasbeurten je kan hebben hoe beter. Als ze snel moeten werken zal de kwaliteit in afwerking altijd minder zijn.

Prijzen verschillen idd van stof tot stof en afhankelijk van design en exta’s dat je wil.

Aanrader is goed weten wat je wil. Bij James heb ik bv gevraagd om een hemd dat niet te lang valt. Waardoor je de keuze hebt om het uit of in de broek te dragen. Bij Manhattan heb ik dat echter vergeten dus komen ze iets langer. Die steek je dus beter in je broek. Maar dat is puur smaak natuurlijk. Bij broeken heb ik ook wijzigingen gevraagd na die broeken bij James te kopen. Die hebben ze mooi opgevolgd waardoor ik die broeken beter vind…

http://www.manhattancustomtailor.com/about.htm

URL van James is hierboven al gepost.