Mijn vriend en ik gaan in september naar thailand (bangkok). Mijn vriend wil graag een kostuum laten maken in Thailand. Heeft iemand hier ervaring mee? of mogelijk een adres waar we dit kunnen laten doen?
Tips zijn zeer welkom!
Kan in Bangkok.
Khao San Road
Hoi Sjaak,
Heb jij dit zelf ook laten doen? Wat waren je ervaringen?
groetjes katja
ik heb een pak gekocht, omdat mn zus trouwde.
Zit als gegoten. voor 160 euro een pak op maat: 2 broeken, 2 blousen, 3 stropdassen, etc.
Bedankt voor je tips!
Nog een paar vrraagjes:
Weet je nog hoe de winkel heette/ het adres was?
Hoe lang duurde het voor het klaar was?
Hebben ze daar voorbeelden of moet je foto’s of iets dergelijks meenemen?
adres: Khao San Road
naam: geen idee.
hoelang duurde het: 2-4 dagen.
voorbeelden genoeg aanwezig daar.
2 maatpakken, 2 blouses, pakweg 5 stropdassen voor US$ 200.00 - prijspeil: juli 2007
Bij Lucky & Oscar
73/6 Sukhumvit road, Soi 3/1 (in de buurt van Skytrainstation Nana)
Bangkok
Groet,
Joe
PS. zitten nog steeds als gegoten.
Ja het is daar echt enorm goedkoop… soms brengen taxi / tuktukchauffeurs je er zelfs heen als je het niet wil…
op iedere hoek vd straat kom je ze tegen…
Niet duur,wel erg opdringere mannetjes! haha…
jeroen
Let erop dat er in de buurt van toeristengebieden vaak mindere kwaliteit
pakken wordt gemaakt. Dit wordt gedaan in de veronderstelling dat ze je nooit meer tegenkomen.
De beste pakken worden gemaakt aan de Sukhumvit Road, de hogere sois moet je hebben, dus niet nr 4. , maar verderop. Geef ze de tijd, ik laat mezelf opmeten aan het begin van mijn vakantie, en ik haal het op het eind op. Ik betaal dan wat aan, en de rest bij het ophalen. Gaan ze hiermee niet accoord, dan moet er bij jou een belletje gaan rinkelen.
Dan is het adres niet betrouwbaar.
Classique Fashion aan Soi 8 bestaat al jaren. Dit is een aan te bevelen adres.
Hans.
hans kan jij mij misschien een voorbeeld geven van wat jij betaald hebt bij classique fashion?
Ik heb voor een aantal (Ik meen 8) overhemden tussen de 600 en 700 B per stuk betaald. We hebben het volgens mij afgemaakt op 5200 B.
Uiteraard eerst vragen wat een overhemd kost.
Hans.
Ik heb mijn pakken, overhemden en overjas bij Indes laten maken. Sukuvit road soi 11 vlakbij skytrain station nana. Zij zijn iets duurder maar wel heel erg goed en mooie stoffen.
Dit wordt ook door de Lonely Planet gezegd: Aan de hogere sois van Sukhumvit
zitten de kleermakers die maken voor de zakenmensen.
Aan de lagere sois zitten de “toeristenvangers”.
Ik wil aankomende zomer een aantal maatpakken laten maken. Deze ga ik vanaf daar versturen, is het makkelijk te regelen dat ze dit in pakketjes versturen die door mijn brievenbus passen? Ik heb namelijk geen zin en misschien is het ook zonde om een aantal maatpakken in mn backpack te doen.
De laatste keer nam ik mijn pak mee in de handbagage, er zit een soort karton omheen en het geheel hangt (verrassend !) aan een kleerhanger,
de stewardess hing dit voor mij weg, en bij het uitstappen kreeg ik het weer keurig terug.
In een Boeing 747 worden zulke zaken vervoerd in de neus van het vliegtuig, daar zit een soort kast.
Classique Fashion, Sukhumvit Road nabij Soi 8 in BKK is mijn vaste adres.
Deze winkel bestaat reeds 15 jaar.
Zijn er in Pattaya ook goede en betaalbare kleer makers waar je een pak op maat kan kopen? zo ja, waar moet ik ergens zijn?
Vlakbij walking street zitten genoeg indiers (“Hello my friend!”), maar of deze de beste kwaliteit hebben weet ik niet. Ik denk dat deze mensen ook een beetje de toeristenvangers zijn zoals hierboven werd beschreven. Misschien dat iemand anders ervaring heeft met een kleermaker in Pattaya, anders kun je er misschien is een paar bezoeken en kijken wat er goed en betrouwbaar uitziet, of er zal wellicht wel wat te vinden zijn op het internet.
Ik denk trouwens dat er in Jomtien wel goeie zullen zitten, maar nogmaals, dat kan ik niet bevestigen :p.
Ik heb een paar jaar geleden ook is een maatpak laten maken(rambutrie road)kosten waren 5750bath!één keer aangedaan en mijn broek scheurde open!Van mij mogen ze hunne "bazaar houden"Ik zal wel een broek of vest kopen bij de Cna."Hello mij friend"komt me ook bekend voor,hoor het dikwijls 10keer per dag als ik in Bangkok ben,krijg er dikwijls het schijt ,van het aanklampen van die mensen.g.s