Je hoort overal dat het “goedkoop” is om in Bangkok een maatpak te laten maken, maar wat wordt er nu precies met “goedkoop” bedoelt?
Hoeveel euro kost bv een maatpak ongeveer als je die daar laat maken?
En weet iemand waar je dat het beste kan laten doen? Of welke buurt het beste is om een kleermaker binnen te stappen? Gewoon zomaar eentje naar binnen stappen? En hoeveel dagen moet ik daar voor uit trekken dat ze een pak af hebben?
Iets van 150 euro voor een pak met 2 broeken en 1 of 2 overhemden. Na het eerste bezoek en opmeten, volgt een bezoek om te passen na 1 of 2 dagen. Vervolgens kan de rest de volgende dag af zijn. Dus zeg 3 of 4 dagen. De kwaliteit van de meeste winkels is hetzelfde omdat ze bijna allemaal het inelkaar naaien uitbesteden aan dezelfde sweatshops. Wat verschilt per winkel is de kwaliteit van de stof en de verkoopkunst van de verkopers.
Ik heb afgelopen maand 1200 baht per overhemd betaalt, 6 stuks. Ik vermoed 400 baht teveel. Voordeel is wel dat de bovenste knoop dicht kan zonder dat de mouwen te lang ziijn en ik in een tent rondloop ;).