Maatje (m/v) gezocht voot ontdekkingsreis Transsylvanie

Hi,

Ik (man, 60, getrouwd, NIET op zoek naar een relatie) ben ooit (1950) geboren in Hongarije en spreek de taal nog steeds redelijk vloeiend :cheer:
Mijn (nederlandse) vrouw en dochters zijn niet zo “oost europa minded”. Helaas. Nu ik wil ik mijn roots nog eens verkennen. Ik zoek 1, max 3 reisgenoten die met hetzelfde probleem zitten. Ik kan de reiskosten redelijk bekostigen met hulp van medereizigers. Kortom, wie wil met met me mee naar Erdély deze zomer?
Bel eens naar 06 16256259 (nederland).
Sugdestie mijnerzijds: Széki (Roemenie) napok. Andere suggesties welkom, ook in MOLDAVIE. Wie???

Hallo Bandi,

Lijkt me boeiend om met een of meer personen mee te gaan, die in Hongarije en Roemenië teruggaan naar hun Hongaarse roots. Ben in beide landen wel geweest, maar dit is een heel andere binnenkomer. Interessante geschiedenis.
Wil je er mensen bezoeken of ook verder onderzoek doen?
Kan Erdély en Széki napok trouwens niet vinden op Google Maps :smile:.

Greetz
Henrietteja

Hi beste H,

Erdély is de Hongaarse naam voor het roemeense gebied Transsylvanie.
Klinkt vreemd, maar dat is het gebied waar meer authentiek Hongaars leven/cultuur bestaat dan in Hongarije zelf.

Széki Napok zou een soort doel van de reis kunnen zijn. Het betekent zoiets als “Dagen van Szék”, waarbij Szék weer de Hongaarse naam is van Sic, een plaats in Roemenie (Transsylvanie) waar tijdens een bepaalde week nogal wat activiteiten worden gehouden. Ik kan op dit moment de juiste datum niet vinden. Maar google eens op “szeki napok” of ga naar
www.szek-sic.ro/en/references.

Bedankt voor je reactie