Maart en April 2017

Goedemiddag,

Wij gaan van 10 maart t/m 14 april 2017.
De vliegtickets hebben we al gekocht.

Ben benieuwd wat jullie van onderstaande planning vinden (het is een opzetje)

Dag 1: vertrek Amsterdam (vrij 10-3)
Dag 2: aankomst Santiago Chili (za 11-3)
Dag 3: Santiago (zo 12-3)
Dag 4: vliegen naar Punta Arena’s (ma 13-3)
Dag 5: bus naar Ushuaia (di 14-3)
Dag 6: Ushuaia (wo 15-3)
Dag 7: Ushuaia (do 16-3)
Dag 8: Terug met de bus naar Punta Arena’s (vrij 17-3)
Dag 9: Bouwsteen Torres del Paine dag 1 (za 18-3)
Dag 10: Torres del Paine Dag 2 (zo 19-3)
Dag 11: Torres del Paine - El Calafate (ma 20-3)
Dag 12: El-Calafate dag 4 (di 21-3)
Dag 13: excursie Perito Moreno gletsjer (wo 22-3)
Dag 14: El Calafate (do 23-3)
Dag 15: Vliegen naar Cordoba (vrij 24-3)
Dag 16: ??? (za 25-3)
Dag 17: ??? (zo 26-3)
Dag 18: ??? (ma 27-3)
Dag 19: ??? (di 28-3)
Dag 20: ??? (wo 29-3)
Dag 21: Mendoza (do 30-3)
Dag 22: Mendoza (vrij 31-3)
Dag 23: Mendoza naar Salta bus (za 1-4)
Dag 24: Salta (zo 2-4)
Dag 25: Salta (ma 3-4)
Dag 26: Salta (di 4-4)
Dag 27: Salta (wo 5-4)
Dag 28: Salta naar Iguazu (do 6-4)
Dag 29: Iguazu watervallen (vrij 7-4)
Dag 30: Iguazu watervallen (za 8-4)
Dag 31: Iguazu watervallen (zo 9-4)
Dag 32: Buenos Aires (ma 10-4)
Dag 33: Buenos Aires (di 11-4)
Dag 34: Buenos Aires (wo 12-4)
Dag 35: Vertrek Buenos Aires (do 13-4)
Dag 36: Aankomst Amsterdam (vrij 14-4)

Als iemand opmerkingen heeft of je zou het anders doen, laat het ff weten aub.
Alleen wat ik al eerder aangaf, de heen en terugvlucht zijn al geboekt…

Alvast bedankt…

De busreis tussen Punta Arenas en Ushuaia is zeker gaaf, maar waarom 2x? Ik zou eerst Torres del Paine doen:

Dag 4: vliegen naar Punta Arenas, eventueel direct bus naar Puerto Natales pakken (ma 13-3)
Dag 5: Torres del Paine (di 14-3)
Dag 6: Torres del Paine (wo 15-3)
Dag 7: Terug met de bus naar Punta Arena’s (do 16-3)
Dag 8: Bus naar Ushuaia (vr 17-03)
Dag 9: Ushuaia (za 18-3)
Dag 10: Ushuaia (zo 19-3)
Dag 11: Ushuaia - El Calafate (ma 20-3)

Verder misschien een dagje teveel in Iguazú, kan je dan beter bij Salta en omstreken plakken. Kijk ook eens voor inspiratie bij onze bouwstenen: www.tipica-reizen.nl/bouwstenen-argentinie.html

En wat wil je in Cordoba doen? De stad zelf vind ik persoonlijk geen aanrader (maar wellicht denkt Chenque daar anders over?), de omgeving is wel leuk om met een huurauto te doen en dan in kleine stadjes overnachten.

Goeie reis!

Super, dankjewel…

Waarom van El Calafate naar Cordoba vliegen?
Omdat je niet direct van El Calafate naar Mendoza kunt vliegen.
Dus ik dacht van El Calafate naar Cordoba vliegen en dan door met de bus naar Mendoza…

In dat geval zou ik niet te lang in Cordoba blijven maar gelijk doorgaan naar Mendoza en de dagen die je dan wint bij Salta en omgeving plakken (ook verblijven in Tilcara/Purmamarca/Humahuaca ten noorden van Salta en het rondje Valles de Calchaquiés met overnachtingen in Cachi en Cafayate! Ga je geen spijt van krijgen :slight_smile:

Dankjewel voor het berichtje…
Ik heb dit allemaal in Google maps gezet maar ik kan moeilijk die afstanden inschatten.

Al die plaatsen die je genoemd hebt, in hoe veel dagen kun je dat rondje doen zeg maar?
Het is ongeveer 1050km…

Je hoeft natuurlijk niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden: Groepsreizen en individuele rondreizen Argentinie, Chili en Peru. :slight_smile: Maar in minder dagen kan uiteraard ook.

Hola Siepje5,

Ben het met Flipsen eens zou zelf ook het verblijf bij Cordoba wat inkorten en Salta en haar omgeving wat uitgebreider aandoen.
Heb onlangs wat foto links geplaatst onder het kopje “Rondreis Noord Argentinië” het is erg mooi hier, en perfect om alles per auto te ontdekken.

Bv “het rondje” Salta- Cachi- Cafayate- Salta kost je minimaal 3 dagen , echt heel mooi. En ten noorden van Salta…Purmamarca, Tilcara, Humahuaca en natuurlijk de zoutvlaktes is een hoge WOW faktor, daar zou ik ook zeker 2 overnachtingen voor uittrekken…

Daarnaast wil ik jullie adviseren om ook de stad Salta te gaan bezoeken , of bv te gaan paardrijden, probeer het een beetje af te wisselen met het autorijden…

Heel veel plezier met jullie voorbereiding, zoals ik jullie programma zie wordt het een hele mooie en qua natuur ook diverse vakantie…

Saludos

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Wij gaan een auto huren in Puerto Natales om een paar dagen naar het Torres del Paine park te gaan.
Welke route is het leukst?
Route 9 of Route Y-290?