maar 3 weken, advies gevraagd

Hoi,

Wij willen graag in juni 3 weken naar Australie, maar we twijfelen nog tussen 2 routes: broome-darwin of brisbane-cairns en dan nog een paar dagen sydney er aan vast knopen…

wie heeft er tips wat te zien, te doen en welke accommodatie?
en welke route zouden jullie doen?

alvast bedankt, groetjes Deb

Dat is maar net wat je wilt zien. Broom darwin heeft vooral veel outback, wildernis en nationale parken. Vooral veel “zien” en minder “doen”. Waarom zou je die route willen doen?

Brisbane - Cairns is een route die veel populairder is en vond ik ook mooier. Er is ook meer te zien en te doen. The Whitsundays en Fraser island zijn mooi en langs bijna de hele route kun je wel duiken of snorkelen.

Er zijn genoeg hotels en hostels op de route Brisbane-cairns. Als je naar Broome rijd zijn er minder plekken en zul je misschien vooruit moeten reserveren

3 weken is wel kort, zeker als dat incl. heen en terug vlucht is en ook nog een paar dagen sydney.

Hoi Mart,

Bedankt voor je reactie…
Helaas kunnen we echt maar 3 weken weg ivm werk, ik zou veel liever langer gaan maar dat is echt niet mogelijk…
beide routes lijken ons erg mooi en hebben wel wat denk ik…
maar we moeten gewoon een keuze maken…ik denk dat sydney komt te vervallen, daar gaan we een andere keer wel weer heen!!

Hoi Deb,

Wij hebben Broome - Darwin als onderdeel van een groter stuk gedaan.

Genoeg te zien en te doen. Het wordt gegarandeerd fantastisch.
Alleen: in zee zwemmen is alleen mogelijk in Broome. Daarna moet je het doen met zwembaden. Kan ook leuk zijn.
Heel veel wandelingen en dingen te bezoeken. Vooral Kakadu NP.
Als je een 4WD hebt kun je de GRR rijden. Anders ga je over de verharde weg en kun je vanuit Kununura voor een dag een 4WD huren (of tour boeken) en richting El Questro gaan. Heb je een stukje GRR gehad.
Ik heb ook mensen met een 2 wd een stukje de GRR zien doen Derby -Windjana Gorge en dan door naar beneden richting Fitzroy Crossing. Is dit slim? Dat mag/moet je zelf beslissen.
Mij lijkt het zelfs mogelijk om een paar dagen Sydney in te plannen op het einde. Alhoewel starten met 3-4 dgn Broome strand e.o. is helemaal niet verkeerd.
Als je in Broome bent vergeet Malclom Douglas Crocodile Park niet. Vooral de voedertijd en aansluitende rondleiding is leuk. Volop animatie.
In ieder geval heel veel plezier in top end down under.