Hallo allemaal,
in september ga ik eerst rondtrekken in Vietnam, Cambodja, (Laos?) en Indonesie, waarna we doorvliegen naar Australie. Nu wilden we in Broome beginnen om naar Darwin te reizen en vanuit daar door naar Alice Springs en Adelaide. Omdat we graag met oud en nieuw in Sydney willen zijn, hebben we ongeveer een maand de tijd voor deze route. Daarna willen we ook weer terug vliegen naar Adelaide om weer met de auto oid naar Sydney te reizen en verder naar het noorden. Nu vroeg ik me af of 4 weken niet te kort is voor deze route. We willen eigenlijk ook niets overslaan. Heeft iemand ervaring met deze route? Of heeft iemand tips (een andere route die uiteindelijk na een maand in Sydney uitkomt?)? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!! Charlotte
Charlotte, dit is een beetje aan de aandacht ontsnapt, denk ik. Of men heeft niet gereageerd door wat onduidelijkheid, denk ik. Je zegt dat je in Broome wil beginnen. Opvallende keuze omdat tussen Broome en Darwin niet zo veel is (Bungle Bungles en Gibb River Road mits je met een 4wd reist). Dan rijd je Katherine - Darwin en Darwin - Katherine. Je zou op de heenweg Litchfield NO kunnen doen en op de terwugweg Kakadu. Dan door naar Alice Springs/Uluru en Adelaide. Maar dan tik je:
Omdat we graag met oud en nieuw in Sydney willen zijn, hebben we ongeveer een maand de tijd voor deze route. Daarna willen we ook weer terug vliegen naar Adelaide om weer met de auto oid naar Sydney te reizen en verder naar het noorden.
Bedoel je nu dat je in vier weken Broome - Sydney wil doen? En dan terugvliegen naar Adelaide en weer naar Sydney reizen. En ‘verder naar het noorden’, hoe ver is dat?
En hoe ga je reizen, ook heel belangrijk. Je zegt: ‘met de auto oid’. Wat is oid, camper, openbaar vervoer, backpackers tours?
En wat ik altijd zeg: probeer een dagplanning te maken.
Zo van, alleen als voorbeeld:
Dag 1 aankomt Broome
Dag 2. Broome - Halls Creek
Dag 3 Bungle Bungles
Dag 4. Bungle Bungles - Kununurra
Dag 5 Kununurra - Katherine
Dan de dagen inplannen voor Katherine Gorge (minimaal 1), Litchfield NP (minimaal 1, liefst 2), Darwin (1) , Kakadu (2) en zo vervolgens. tel bij de dagen verblijf in Darwin en de parken de dagen rijden op en je krijgt een grove planning.
Laat nog maar eens wat horen. Enne, niks missen gaat niet lukken:)