Maandkaart voor de Vamus / Giro bussen in Albufeira

Hallo,

In december ga ik voor 6 weken naar Olhos d’Agua, omdat ik geen rijbewijs heb ben ik aangewezen op het openbaar vervoer. Is het mogelijk om als tourist een maandkaart te kopen? Of kan het alleen met losse tickets. Hebben jullie ook tips voor de omgeving.

Alvast bedankt,
Par

1 like

Hi Par!

Voor zover ik weet kun je als toerist meestal geen standaard maandkaart kopen zoals de locals dat doen. Wat je wel kunt doen, is losse tickets kopen of een pré-paid kaart aanschaffen. Dit soort kaarten zijn vaak voor meerdere ritten geldig en kunnen voordeliger zijn als je van plan bent veel te reizen. EVA Transportes is de belangrijkste busmaatschappij in de regio en biedt goede verbindingen naar omliggende steden.

Check wel de dienstregelingen van de bussen van tevoren, want buiten het hoogseizoen rijden ze soms minder vaak.

Als je nog tips zoekt voor de omgeving, hier een paar leuke plekken:

1. Het strand van Olhos d’Agua – Echt een heerlijke plek om te relaxen.
  2. Albufeira – Een gezellige stad met veel winkels, restaurants en stranden, makkelijk te bereiken met de bus.
  3. Vilamoura – Luxe resort met een mooie jachthaven en goede restaurants.
  4. Praia da Falésia – Een van de mooiste stranden in de Algarve, bekend om de prachtige rode kliffen.
  5. Faro – De hoofdstad van de Algarve is perfect voor een dagtrip. Er is veel cultuur, een mooie oude stad, en leuke markten.

Ik heb zelf nooit geprobeerd om een fiets te huren, maar misschien is dat ook een optie als je niet ver hoeft te reizen?

2 likes

Dankje voor je reactie👍🏻

Graag gedaan :slight_smile: Het is al bijna zover! Alles al gepland?