Maandje Thailand met kleine kinderen

Mijn 3de keer Thailand zit er helaas alweer op. We hadden ons voorgenomen om er dit keer een groot avontuur van te maken met onze dochters van 8 en 4 jaar oud. Dus hop het vliegtuig in en gaan met die banaan!

We vlogen met Qatar Airways op Doha. Helaas was er door storm een vertraging van 2 uur, waardoor we onze aansluiting misten. We moesten 6 uur wachten voor de volgende vlucht. Tsja, helaas pindakaas. Het gaf mij een mooie kans om het vliegveld in Doha eens goed te bekijken. Veel mooie winkels, maar bespottelijk duur was al snel mijn conclusie. Voor de kinderen hebben ze een grote speeltuin, dus dat is wel weer leuk. Na 6 uur wachten konden we verder. Op naar Bangkok!

Na een kleine oponthoud kwamen we in Bangkok aan en gingen we snel naar ons Hotel, het Prince Palace. Dit hotel is ideaal voor mensen met kinderen. Mooie kamers, 2 lekkere zwembaden, lekker ontbijt en behulpzaam personeel. Alleen jammer dat WiFi maar op een plek in het hotel gratis is. Daar vind je ook een hoop gasten terug, die als een sloeber op de grond gaan zitten. Als je WiFi wil kopen, kost je dat meteen 100THB voor 15 minuten. Beetje jammer, maar verder blijft het een toplocatie om te beginnen met je reis. De volgende dag naar het verborgen marktje achter Always one (tegenover Megaplaza in Chinatown) geweest en 's avonds een rondje MBK, Siam Center en Siam Paragon (Siam Discovery is dicht voor verbouwing). Een mooie kennismaking voor mijn kinderen met Thailand en Bangkok.

Na 2 dagen Bangkok was het tijd voor een weekje Krabi. Met een mooie binnenlandse vlucht met Air Asia waren we binnen no time in het zuiden. We hebben we het relatief onbekende** Arawan Beach resort **geboekt. Een heerlijk resort in the middle of nowhere, met een geweldig zwembad dat uitkijkt over de zee. Het strand voor het resort is helaas niet geschikt voor zwemmen, maar daar compenseert het zwembad ruim voor. Je kan ook naar het strand van OA Nang, waar het resort je gratis brengt. Een topservice! AO Nang is het drukke toeristische gedeelte van Krabi aan een mooi strand, met leuke restaurantjes en winkeltjes. We hebben ook de stranden van Releigh en de Hong eilanden bezocht. Fantastisch mooie stranden, die je echt het idee geven in een andere wereld te zijn beland. Aan het einde van de week hebben de Nachtmarkt in Krabi bezocht. Daar zijn meiden nog geslaagd met een mooie regenboogjurk. Het meeste van de tijd hebben we doorgebracht in het zwembad van het Resort met een drankje erbij. Een absolute aanrader dit resort als je niet in de drukte wil zitten met de kinderen en ook niet scheel wil betalen aan taxi’s.

Na een afscheid van het personeel van Arawan, was het tijd om met een bus en ferry een weekje naar Koh Samui te gaan. Daar hadden we een familiekamer in **Samui First House Hotel **aan het prachtige strand van Chaweng Noi. Overdag de hele dag op het strand met de kinderen en 's avonds naar het bruisende Chaweng. Dit gedeelte van Samui heeft in de afgelopen 5 jaar een totale metamorfose ondergaan. Er zijn een hele hoop winkeltjes, massagetentjes en eetgelegenheden bijgekomen. De grootste verandering vind ik persoonlijk het Festifal centre, een enorme mall en de foodmarket in het dorpje. Dit maakte de keuzes 's avonds erg veelzijdig. Als tips voor eten in Chaweng kan ik meegeven: Paprika, Foodmarket en Ninja Crêpes. De tijd vliegt als je iedere dag op het strand bent en voordat we het wisten was het alweer voorbij.

We namen een ferry naar Surat Thani, waar we een vliegtuig naar Chiang Mai namen. Hier hebben we 6 dagen geboekt in het Centara Duangtawan. Een groot hotel vlakbij de Nightmarkt. Het hotel was niet geweldig. Bij het ontbijt staat een lange rij voor een paar wafels, de service is erg sloom en je staat soms lang bij de liften te wachten. Maar goed dat we weinig in het hotel verbleven. In en rond Chiang Mai valt een hele hoop te beleven. We hebben een oerwoudmarkt bezocht langs de snelweg, de Nachtmarkt (natuurlijk), een Olifantenshelter, de Night Safari en 2 tempels boven op bergen. Het lekkerste eten van Thailand vonden we in Chiang Mai… en het was niet eens Thais. Het is een restaurantje genaamd “The Olive tree”, waar mediterraan eten wordt geserveerd in een geweldig mooie setting. Ben je in Chiang mai?? Ga naar “The Olive tree”!!!

Na een korte week Chiang Mai zijn we met de nachttrein terug naar Bangkok gegaan voor onze laatste dagen. Wat een geweldig avontuur voor de kinderen. We kwamen om 7:30 in Bangkok aan en zijn toen terug naar het Prince Palace gegaan. Eigenlijk wilden wij onze bagage alleen maar inleveren tot 14:00, omdat de check-in tijd dan begint. Maar tot onze grote verbazing mochten we meteen een kamer. Uitstekend! De laatste dagen Bangkok hebben we gewinkeld, Siam Ocean world bezocht, een Klong tour en veel gewandeld zoals op Koh San road. Tips voor eten in Bangkok: Fuji (sushi) en Svensens (ijs).

Na een maand Thailand was het weer voorbij… nee, het vloog voorbij. We gaan Thailand weer missen.

Leuk, lekker toeristje spelen. Doet me terug denken aan onze eerste keer Thailand.

Leuk reisverhaal ! Nu weer naar Thailand in 2020 :wink: ? En dan zeker even komen fietsen in Bangkok :smiley: