Hoi
Ik wilde jullie even er op attenderen dat aankomende maandag op Veronica het programma Lauren Verslaat komt waarin ze een reportage maakt over de sex toerisme in Cambodja.
Ik vind dit echt een te gek programma en ben benieuwd hoe deze aflevering gaat worden!
Groetjes Lotte
Vind je dit een leuke programma,Lotte(sextoerisme)??De gewone toerist zal er weeral slecht uitkomen, over deze reportage!
@ georges, inderdaad, als ik ergens vertel dat ik alleen naar Thailand en Cambodja vertrek, zie ik overal ogen draaien, “met de motor touren, jaja…”
alsof er in Zuid Oost Azie niets anders te zien is als bars in Pattaya en Phuket.
Angkog Wie? Ayuthawa?
Ha,een landgenoot op wwz:leuk!! Ikzelf heb ook soms dat probleem als sommige mensen me aanspreken in de zomer en vragen…naar waar ga je naar toe?Als ik dan zeg Thailand,dan fronsen ze hun wenkbrauwen.
Nu in mijn geval, ikzelf ga al 30jaar naar Thailand,ik ken niets anders.
Moderator sorry dat ik ff off topic ga.gegroet:georgessiam.
Hoi
ik vind dit een gaaf programma en niet door dit onderwerp. Ik vind dat ze het goed en leuk doet en daarbij kijk je eens mee door de ogen van een fotograaf wat mij gewoon erg trekt.
Het blijkt dat van elke 200 toeristen er 1 daadwerkelijk er speciaal is voor de kindersextoerisme. En ja dat vind ik erg ziek als je nagaat hoeveel toeristen daar jaarlijks komen. Ik zelf ben ook in Cambodja geweest en ik heb hier niets mee te maken gehad, daarom zal ik ook niet snel denken dat een gemiddelde toerist daar iets mee van doen heeft, daar ben ik vrij naief voor moet ik zeggen. maar zo’n programma opent toch wel even mijn ogen…
En dus nee ik vind het geen gaaf onderwerp ik vind het een gaaf programma!
Ik krijg altijd een “dejavu” als er zo’n programma’s worden uitgezonden.
Ik ben momenteel alleenstaande,heb wel in vriendin in Thailand(6jaar)ik wordt elke dag er mee geconfronteerd,als mensen(werk)me zeggen hebt je dat gezien,of ja "den georges gaat weeral naar th om te …)Nu over kindersextoerisme,ik zie het dagelijks(als ik in th verblijf)de ellende.
Onlangs was ik aan het wandelen,toen ik werd aangesproken door een moeder,die zegde ofdat ik eventueel met haar dochter(die ik schat:13/14jaar)…!!Als je zoiets tegen komt Lotte,dan krijg je wel de krop in de keel.
Nu kan ik ook nog andere verhalen vertellen,maar dan zijn we morgen nog bezig vrees ik.
conclusie:kinderen zijn heilig,daar blijf je met je fikken vanaf.gegroet:georgessiam.
ik zit in aug/sept in thailand en cambodja. op het werk waren zonet enkele collega’s over dit programma bezig. door zulke programma’s is het idd makkelijk om iedereen over dezelfde kam te scheren. heb het zelf niet gezien, maar naar de uitspraken te horen: “ah da gaat ge in cambodja doen…” zal het wel nix serieus zijn.
Juist daarom is het goed dat er zulke programma’s zijn dat laat zien dat het niet normaal is dat dit gebeurd! En dat er dus hele organisaties mee bezig zijn dit soort praktijken tegen te houden. Al zou dat nooit helemaal gaan lukken denk ik ben ik al blij als ze 1 zo’n Pedo weten op te pakken…
Als dit geen goede ‘baan’ meer blijkt omdat er minder interresse in is zullen de moeders/tantes/vaders/ooms/broers/zussen hun minderjarige familie niet meer aanbieden!!!
Ik hoop echt dat er ooit zo’n dag komt maar ik zie het niet zo positief in helaas!
Lotte, ik geloof best dat je het beste voor hebt met iedereen. Maar jammer genoeg zit de rest van deze wereld niet zo ineen. Enerzijds is het goed dat zulke reportages de waarheid latren zien, anderzijds hebben er waarschijnlijk na het zien van deze reportage enkele Nederlandse en Belgische pedo’s hun ticket richting Phnom Penh geboekt. De pakkans is veel te laag om af te schrikken. Bovendien, als kinderverkrachters al gevat worden krijgen ze in Westerse gevangenissen nog een voorkeursbehandeling. Zelfs onder criminelen geld de regel “een kind is heilig”, pedo’s zijn vogelvrij verklaard in een gevangenis en worden bijgevolg door de staat beschermd, apart gezet, een voorkeursbehandeling.
Terwijl sensatiezoekers à la Paul Jambers al uitgebreid hebben laten zien wat er “werkelijk” in Bangkok gebeurt. Of had je nog nooit van Nana Entertainment Place of Patpong gehoord? Deze reportages worden veel beter herinnerd als een docu over de “Spoorweg des Doods” en het JEATH-museum. Daar lijdt een solitaire reiziger vaak onder.
Mensen maken graag vooroordelen. Iemand dat wat anders doet snel in een deviant vakje stoppen, gemakkelijk.
Verder ben ik het met je eens, maar het mes snijdt aan twee kanten.
F
Hoi
Ik denk dat dit soort reportages niet direct aanzet tot meer sextoerisme. Ik denk dat mensen die in dit soort praktijken geinterrseerd het wel weten op te zoeken. Die zijn al door andere bronnen geinformeerd dat ze hiervoor bijvoorbeeld naar Phnom Pehn moeten.
maar ik hoop dat door dit soort reportages het wel meer bekend wordt bij mensen die hier niets van moeten hebben en dus misschien hulp kunnen bieden door bijvoorbeeld geld in een stichting te steken o.i.d.
Groetjes Lotte
Nog ns Lotte, ik twijfel niet aan jouw goeie bedoelingen, maar wel aan die van het medium TV. Wat je daar zegt klopt, pedo’s die willen, kennen de adresjes in PP best, maar deze reportages kunnen ze een extra duwtje geven om toch te gaan. Anderzijds, mensen die zich willen engageren kennen ook de stichtingen en/of NGO’s. De tijd dat iemand naar telefoon en bankkaart greep na een documentaire is zowat voorbij vrees ik. Na Haiti enz is de modale burger wel even uitgedonneerd denk ik.
Vooral, ik bekijk TV als het medium van de massa, en daar draait het om kijkcijfers, hoe meer ellende voor anderen hoe liever, des te hoger de kijkcijfers, zeker wanneer er een zweem van illegale (…) sex over hangt. Deze reportages worden gemaakt door mensen zoals jij, met een gouden hart, maar worden uitgezonden door mensen zonder ziel, maar met een oog voor opbrengst. Daardoor krijgt Jan-met-de-Pet een vertekend wereldbeeld en krijgen wij als solitaire reizigers een slechte naam…
Jammer, maar het is zo.
F
PS mijn TV zet ik enkel zondagavond op, als op 2Be Hugh Laurie in de huid van Dr House kruipt
Programma kan hier bekeken worden: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=445551/langid=43/media=160174/page=1
Bedankt voor de info lotte85